Walking Lunge – En İyi Bacak Geliştirme Egzersizi

Walking Lunge nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Wlking Lunge egzersizi için uygun ağırlıkta bir plaka alınır ve nefes vererek baş üzerine kaldırılır ve dirsekler düzeltilir.
  2. Hareket bitene kadar baş üzerinde tutulur. Hareket bacak kaslarını çalıştırır.
  3. Bir adım atılır arkada kalan diz yere dokunana kadar çömelip sonra bir adım atıp diğer diz yere dokunur bu şekilde 16 ile 20 adım atılır.
  4. Hareket bildiğimiz lunge hareketi ile aynıdır. Tek fark her iki ele alınan dambıllar baş üzerinde tutarak yapılmasıdır.
  5. Dengeye dikkat edin yeni başladığınız zaman dengenizi kaybedip düşmeyin. .
  6. Eğer Walking Lunge egzersizini bu şekilde yapmakta zorlanırsanız elleri vücut yanlarına indirerek yapın.

Set ve tekrarlar : Walking Lunge 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Bacak Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30sn (1 set)
  5. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Dumbbell
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. kaynak : euro star gym

Walking Lunge Video İzle

Egzersizler için püf noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Walking Lunge nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın