Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program)

Formda kalmak için Vücut geliştirme programı

Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program)

Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program)

Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program)

Bu program Vücut geliştirmeye yeni başlayanlara veya form tutma amacıyla vücut geliştirme yapanlara uygun bir vücut geliştirme programı’dır

Bu 1. Gün Programı 3 set 12 tekrar

  1. Bench Tuck (sehpa >Üzerince bacakları karna çekiş karın egzersizi)
  2. Calf Extension > (Kalf makinesinde ayakta baldır egzersizi)
  3. Abductor Machine > (Makinede bacakları dışarıya doğru açma)
  4. Hyperextension > (Sehpada bel ve arka bacak çalışma, sehpada öne doğru eğilip doğrulma)
  5. Hamstring  Curl > (Arka bacak makinesinde yatarak kalçaya çekiş)
  6. Leg Extension > (Oturarak Makinede öne itiş Bacak egzersizi)
  7. Squat Machine > (Squat Makinesinde çömelme Bacak Hareketi)

Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program)

2. Gün Programı  3 set 12 tekrar

  1. Pull-Up > (Barfiks hareketi – Vücudu yukarı çekme)
  2. Dumbbell Row  > (Dambıl ile sehpada kalçaya çekiş – sırt hareketi)
  3. Dumbbell Lateral Raise > (Ayakta dambılları omuza kaldırma – omuz açış)
  4. Dumbbell Curl > (Ayakta çift dambıl ile pazı hareketi)
  5. Barbell Bench Press > (Yatarak sehpada halterle göğüs press hareketi)
  6. Chest Dips > (Dips sehpasında vücudu aşağıdan yukarı kaldırma – göğüs hareketi)

Bu videodaki program acemi vücutçular için uygundur , programı eğitmenle paylaşın ancak eğitmeniniz önermesi durumunda uygulamaya geçiniz.

Vücut Geliştirme Prograam (Bodybuilding Program) Video

Egzersizler için  Püf Noktaları

  1. Gün içinde ve antrenman öncesi muhakkak proteinsel olarak beslenin (protein tozu,et ve yumurta gibi).
  2. Gün içinde özellikle antrenman esnasında bol su tüketin.
  3. Antrenman öncesi muhakkak gerdirme,esneme ve ısınma hareketleri uygulayın.
  4. Mutlaka bir program uygulayın,mümkünse antrenörle çalışın
  5. Antrenman sonu mutlaka duş alın.
  6. En az yılda bir kez kan verin , kan vermek vücudumuzu yeniler ve daha enerjik olmamızı sağlar.
  7. 6 ayda bir chek-up yaptırın , yada en azından kan tahlili yaptırarak genel durumunuz hakkında bilgi sahibi olun.
  8. Her hangi bir sağlık probleminiz varsa antrenörle paylaşarak ona uygun bir program isteyin.
  9. Günde 8-9 saat uyumaya çalışın , uykunuzu alamadıysanız antrenman öncesi mutlaka 1 veya 2 saat uyuyarak antrenmana başlayın.
  10. Spor sporcu ve fitness kendini devamlı yenileyen bir spor dalı olduğundan, internet ve dergilerden sürekli bilgilerinizi güncelleyin.
  11. Diğer yapılması gerekenler.
  12. Yorgun ve uykusuzsanız antrenman yapmayın.
  13. Antrenmana tok karnına gitmeyin.En az 2 saat geçmiş olsun.
  14. Spor yapıyorum diye aşırı yemek yemeyin. Unutmayın ki fazla yemek organizmanız için  külfettir.
  15. Vücudunuza orantılı ağırlık kaldırın.Fazla zorlamak her yönlü zarar verir.
  16. Antrenman esnasında asla bir şeyler yemeyin.
  17. Antrenmanda set aralarını çok açmayın.
  18. Antrenman günleri alkol veya sigara kullanmayın(mümkünse hiç kullanmayın)
  19. Antrenman öncesi daima ısınmış olun , ısınma hareketleri , esneme , germe veya vücut ağırlığıyla yapılan çok tekrarlı hareketlerdir yada hafif ağırlıkla yapılmalıdır.
  20. Asla çok aç karnına veya yemek edikten hemen sonra antrenman yapmayın , yemeğinizi antrenmandan 2 saat önce yiyin veya çok açsanız 1-2 adet muz yiyiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın