Vücut Geliştirme Nedir Kuralları nelerdir

Vücut Geliştirme Nedir Kuralları nelerdir

Vücut Geliştirme Nedir Kuralları nelerdir

Vücut Geliştirme Nedir Kuralları nelerdir

  1. Vucut Geliştirme İle Kendine Güvenmeyi Öğren.Evet yanlış duymadınız eğer kendine güvenin yoksa , kendinizi aciz ve güçsüz hissediyorsanız işte size ilaç Bodybuilding sporu tam size göre..
  2. Body yapmak bazı korkularınızı ve bazı zaaflarınızı ortadan kaldırır , örneğin birine birşey söulemenix gerekiyor ve çekiniyorsanız bu gibi sorunlar birkaç ayda tamamen ortadan kalkar.
  3. Bunun en başta gelen nedenlerinden biri insanların size daha çok saygı göstermesi ve daha çok ilgilenmesidir.Toplum içinde her zaman fark edilirsiniz ve her zaman değer verilirsiniz.
  4. Eğer kilo probleminiz varsa veya zayıfsanız 3 ayda öyle büyük değişimler olurki siz bile inanamazssınız.Örneğin 100 kilo olan birisii 3 ayda 80  kiloya iner ve vücut şekillenir.Mesela 55 kilo olan birisi 3 ayda 70 kiloya çıkar ve vücut şekillenir ve böylece kendinize güveniniz gelir ve kilo nedeniyle insanlardan utanmazsunuz.

  5. Yaşam kaliteniz artar , düzenli spor yaparak sağlığınızı korur diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalıkların çıkmasınıengelliler. Kalp ve damar sağlığınızı korur,bağışıklık sistemini güçlendirerek virüslere karşı koruma sağlar.
  6. Vücut Geliştirme Nedir Kuralları nelerdir.

Vucut Geliştirme İle Kendine Güvenmeyi Öğren

  1. Stresli bir yaşantınız varsa vucut gelistirme tam size göre.Antrenman sonrası salondan çıkın ve derin bir nefes alın ne kadar mutlu olduğunuzu hissedeceksiniz.Bunun nedeni antrenman esnasında  Endorfin hormonların bolca salgılanması , buda moralinizin düzelmesi , kötü düşüncelerden arınması ve mutlu olmanızı sağlar.
  2. Yaşantınız düzene girer.Özellikle body’e başladıktan bir süre sonra eğitmenlerinizin verdiği bilgi ve sporcuların kendi aralarındaki sohbetlerinde düzenli ve sağlıklı beslenme hakkında bolca bilgi edibirsiniz.Ne kadar protein ne kadar yağ ve karbonhidratlar hakkında bilgi sahibi olursunuz ve bunları uygulamaya başlarsınız ve farkında olmadan yaşam kaliteniz yükselir.,

Antrenman için öneriler:

Bodybuilding – Vücut Geliştirme yaparken kurallar?

  1. Gün içinde ve antrenman öncesi muhakkak proteinsel olarak beslenin(protein tozu,et ve yumurta gibi.
  2. Gün içinde özellikle antrenman esnasında bol su tüketin.
  3. Antrenman öncesi muhakkakgerdirme,esneme ve ısınma hareketleri uygulayın.
  4. Mutlaka bir program uygulayın,mümknse antrenörle çalışın
  5. Antrenman sonu mutlaka duş alın.
  6. En az yılda bir kez kan verin , kan vermek vücudumuzu yeniler ve daha enerjik olmamızı sağlar.
  7. 6 ayda bir chek-up yaptırın , yada en azından kantahlili yaptorarak genel durumunuz hakkıda bilgi sahibi olun.
  8. Her hangi bir sağlık probleminiz varsa antrenörle paylaşarak ona uygun bir program isteyin.
  9. Günde 8-9 saat uyumaya çalışın , uykunuzu alamadıysanız antrenman öncesi mutlaka 1 veya 2 saat uyuyarak antrenmana başlayın.
  10. Spor sporcu ve fitness kendini devamlı yenileyen bir spor dalı olduğundan,internet ve dergilerden sürekli bilgilerinizi güncelleyin.
  11. Diğer dikkat edilmesi gereken hususlar

  12. Yorgun ve uykusuz kaldıysanızantrenman yapmayın.
  13. Antrenmana tok karnına gitmeyin.En az 2 saat geçmiş olsun.
  14. Spor yapıyorum diye aşırı yemek yemeyin.Unutmayınki fazla yemek organizmanıza akülfettir.
  15. Vücudunuza orantılı ağırlık kaldırın.Fazla zorlamak her yönlü zarar verir.
  16. Antrenman esnasında asla bir şeyler yemeyin.
  17. Antrenmanda set aralarını çok açmayın.
  18. Antrenman günleri alkol veya sigara kullanmayın(mümkünse hiç kullanmayın)
  19. Antrenman öncesi daima ısınmış olun , ısınma hareketleri , esneme , germe veya vücut ağırlıpıyla yapılan çok tekrarlı hareketlerdir yada hafif ağırlıkla yapılmalıdı
  20. Asla çok aç karnına veya yemek edikten hemen sonra antrenman yapmayın , yemeğinizi antrenmandan 2 saat önce yeyin veya çok açsanız 1-2 adet muz yiyiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın