VÜCUT GELİŞTİRME ANTRENMAN PROGRAMI

Biceps - Triceps Antrenman Programı İpuçları

VÜCUT GELİŞTİRME ANTRENMAN PROGRAMI PÜF NOKTALARI

VÜCUT GELİŞTİRME ANTRENMAN PROGRAMI Püf NoktalarıVÜCUT GELİŞTİRME ANTRENMAN PROGRAMI - Püf Noktaları

VÜCUT GELİŞTİRME ANTRENMAN PROGRAMI Püf Noktaları

Gün içinde ve antrenman öncesi muhakkak protein içeren besinlerle beslenin (protein tozu, et ve yumurta gibi).

  1. Gün içinde özellikle antrenman esnasında bol su tüketin.
  2. Antrenman öncesi muhakkak gerdirme,esneme ve ısınma hareketleri uygulayın
  3. .Mutlaka bir program uygulayın, mümkünse antrenörle çalışın
  4. Antrenman sonu mutlaka duş alın. Duş almak vücudu rahatlatır ve yorgunluğu alır, aynı zamanda terli dışarı çıkıp hasta olmanızı engeller.
  5. En az yılda bir kez kan verin, kan vermek vücudumuzu yeniler ve daha enerjik olmamızı sağlar.Ayrıca kan vermenin birde insanlık açısından verdiği bulunmaz bir mutlulu kaynağı olduğunu unutmayın. Vereceğiniz birkaç ünite kan ile vücudunuz yenilenirken kim bilir kaç hastanın ve kaç kaza geçirmiş insanın canını kurtaracağınızı unutmayın. Hatta sadece kendiniz kan vermeyin arkadaşlarınızı da bu konuda teşvik edin. Sadece kendinizi sevmeyin kendinizle birlikte her canlıyı sevin.
  6. 6 ayda bir chek-up yaptırın, yada en azından kan tahlili yaptırarak genel durumunuz hakkında bilgi sahibi olun.
  7. Her hangi bir sağlık probleminiz varsa antrenörle paylaşarak ona uygun bir program isteyin.
  8. Günde 8-9 saat uyumaya çalışın, uykunuzu alamadıysanız antrenman öncesi mutlaka 1 veya 2 saat uyuyarak antrenmana başlayın.
  9. Spor , sporcu ve fitness kendini devamlı yenileyen bir spor dalı olduğundan, video ve dergilerden sürekli bilgilerinizi güncelleyin.

Antrenman Programı İçin Diğer Yapılacaklar

  1. Yorgun ve uykusuzsanız antrenman yapmayın.
  2. Antrenmana tok karnına gitmeyin. En az 2 saat geçmiş olsun.
  3. Spor yapıyorum diye aşırı yemek yemeyin. Unutmayın ki fazla yemek organizmanız aktif eder.
  4. Vücudunuza orantılı ağırlık kaldırın.Fazla zorlamak her yönlü zarar verir.
  5. Antrenman esnasında asla bir şeyler yemeyin.
  6. Antrenmanda set aralarını çok açmayın.
  7. Antrenman günleri alkol veya sigara kullanmayın(mümkünse hiç kullanmayın)
  8. Antrenman öncesi daima ısınmış olun, ısınma hareketleri, esneme, germe veya vücut ağırlığıyla yapılan çok tekrarlı hareketlerdir yada hafif ağırlıkla yapılmalıdır.
  9. Asla çok aç karnına veya yemek edikten hemen sonra antrenman yapmayın, yemeğinizi antrenmandan 2 saat önce yiyin veya çok açsanız 1-2 adet muz yiyiniz.
  10. Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  11. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Biceps – Triceps Antrenman Programı İpuçları

  1. Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.
  2. Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.
  3. Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).
  4. Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Yazan: Özer Çaylı& Ekibi

kaynak: euro star gym

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın