Sumo Squat Nedir – Sumo Squat nasıl yapılır?

Sumo Squat  Nedir - Sumo Squat nasıl yapılır?

Sumo Squat Nedir – Sumo Squat nasıl yapılır?

Egzersiz Açıklama

  1. Sumo Squat nasıl yapılır?: Sumo squat sumo güreşçilerinin çömelme şeklinden etkilenerek ismi verilmiştir.
  2. Ayaklar omuz genişliğinde açılarak elimize bir gülle (haltercilerin atış yaptığı ağırlık) alıp iki elimizle göğüs hizasında avuçlar biri birine bakacak şekilde tutulur.
  3. Derince bir nefes alarak bacak kasları ile çömeliyor ve 1 saniye bekle.
  4. Sonra bacak kasları ile vücudu iterek ve nefes vererek vücut düzelinceye ( dik konuma gelene) kadar kalkıyoruz.
  5. Tekrarları bu şekilde yaparak devam ediyoruz.
  6. Hareket boyunca Ellerin konumu bozulmadan göğüs hizasında tutulur.
  7. Hareket sırasında çömelme hareketini tam yapın yani tam oturun ve tam kalkın.

Set ve tekrarlar : sumo squats 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: BacakKaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Grubu: Bacak Hareketleri
  3. Egzersiz Türü ; Birleşik
  4. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  5. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  6. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  7. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  8. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  9. Gerekli Ekipmanlar : Gülle , veya ağırlık plakası
  10. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  11. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  12. kaynak: eurostargym.com> legal

Sumo Squats Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Kol Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boşvücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geömenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Sumo Squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın