Standing Dumbbell Shoulder Press nasıl yapılır?

Standing Single Atm Dumbbell Shoulder Press nereyi çalıştırır?, nasıl yapılır?

Egzersiz Açıklama

Single Arm Standing Dumbbell Shoulder Press : Ayakta vücut dik durarak 2 adet dambıl (veya tek tek yapılabilir, yukarı resme bak.)  ile omuzdan yukarı itilerek baş üzerinde birleştirmeyle ve tekrar omuza indirerek bitirilen harekete verilen isimdir.

Benzer hareket Seated Dumbbell Shoulder Press Nasıl Yapılır? adlı makaleyi okuyun

  1. Ayaklar omuz genişliği kadar açıklıkla durulur.
  2. Dumbbell’lar avuç içleri karşıya doğru bakacak şekilde sıkıca kavranır ve omuz hizasına getirilir,
  3. Omuz yanlarında hizasından itibaren nefes verilerek yukarıya baş üzerine kadar kaldırılır
  4. Burada 1 saniye kadar bekleyin.
  5. Nefes alarak tekrar başlangıç pozisyonuna indirilir.
  6. Ayakta uygulandığı için hareketi diğer kas gruplarının yardımıyla daha ağır kilolarla uygulama imkanı vardır.

Set ve tekrarlar : Single Arm Standing Dumbbell Shoulder Press  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Standing Dumbbell Shoulder Press Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuOmuz Egzersizi 
Çalışan KaslarOmuz Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanAyarlanabilir bench1 veya 2 adet dumbbell
Set ve tekrar :4 x 15-20 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Standing Dumbbell Shoulder Press Video İzle


Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Standing Dumbbell Shoulder Press Nereyi Çalıştırır?

Standing Dumbbell Shoulder Press Omuz Kaslarını Çalıştırır. Detaylar için aşağıdaki yazıyı  okuyun.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın