Standing Dumbbell Calf Raises Nasıl Yapılır?

Dambıl ile Baldır Egzersizi Yapılışı

Standing Dumbbell Calf Raises nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Standing Dumbbell Calf Raises Nasıl Yapılır?: Hareket için iki şık vardır ya tek dumbell alıp hareketi tek ayakla yaparız .
  2. Yada iki elimizde birer dambıl alıp hareketi iki ayağımızla yaparız ben iki dumbbell alıp yapmayı anlatacağım.
  3. Alternatif hareket Seated dumbbell calf raise egzersizi.
  4. Her iki elimize birer uygun ağırlıkta dumbbell alıp harekete başlıyoruz.
  5. Yavaşça parmak uçlarımıza basıp topuklarımızı yukarı doğru kaldırıp en üstte baldır kaslarımızı kitliyoruz.
  6. Hareketi yaparken nefes veriyoruz, ve yavaşça topuğunuzu yere dokunana kadar indiriyoruz ve bu sırada nefes alıyoruz.
  7. Hareket tamamlanınca tekrar 2. tekrar için devam ediyoruz.

Set ve tekrarlar : Standing Dumbbell Calf Raises  4 set ve 15-30 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu : baldır hareketi
  2. Çalışan Kaslar : baldır kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : dumbbell
  6. Kuvvet Tipi: Çekme – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set arası dinlenme : 30 sn.
  9. Set ve tekrar : 4 x 15-30
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : Özer Çaylı
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Standing Calf Raise Video

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Standing Dumbbell Calf Raises nereyi çalıştırır?

Standing Dumbbell Calf Raises baldır kaslarını çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın