Cable lat pulldown nasıl yapılır?

Cable lat pulldown nasıl yapılır?

Cable lat pulldown nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Cable lat pulldown nasıl yapılır?: Halatla Öne Çekiş : Lat Pulldown Makinesi ismi verilen makinede hareket uygulanır.
  2. Diğer adı Makinede öne çekiş olan hareket göğüs kaslarını geliştirir.
  3. Oturma platformuna oturularak çekme barı omuz genişliğinden daha geniş  bir tutuş açıklığı ile kavranır. Avuç içleri makineye doğru yani karşıya bakmalıdır.
  4. Ucunda ağırlık plakaları olan bar nefes verilerek enseye doğru çekilir ve birkaç saniye en alt pozisyonda bekledikten sonra, yavaşça,nefes verilerek başlangıç durumuna dönülür.
  5. Not: Hareket sırasında sırt kaslarını gevşetmeyin  ve vücut dikliğini muhafaza edin.
  6. Cable lat pulldown , Bu hareketin diğer bir versiyonu, ağırlık barını çene istikametine doğru çekmek suretiyle uygulanır ve Front Lat Pull olarak adlandırılır.
  7. Bar vücuda doğru çekildiğinde nefes verilir yukarı doğru bırakıldığında nefes alınır.Hareketi yaparken vücut ileri geri oynatılmamalıdır ve bel hafif çukur ve göğüs ileride olmalıdır.

Hareket : Cable lat pulldown 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanLat PulldownCable Cross Over Machine ile yapılabilir
Set ve tekrar :4 x 10- 12 ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Cable lat pulldown Video İzle

Egzersizlerin Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Cable lat pulldown nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın