Yates Row Reverse Grip Nasıl Yapılır?

Yates Row Reverse Grip nereyi çalıştırır?

Yates Row Reverse Grip nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Sırt geliştirme hareketi | Yates Row Reverse Grip yapılışı: Barbell eğilerek yerden karın kaslarına kadar çekilip indirilmesi ile yapılan harekettir.
  2. Sırt kaslarını çalıştırır. Benzer hareket Bent Over Barbell Row nasıl yapılır? adlı yazıya göz atın.
  3. Yates Row Reverse Grip Nasıl Yapılır? :Ayak açıklıkları omuz genişliği kadar bir mesafededir, ayaklar önünde bulunan Barbell, gövde yere paralel pozisyondadır.
  4. Öne eğilmek suretiyle, iki elle omuz genişliğinden biraz daha açık avuçlar karşıya bakacak şekilde kavranır.
  5. Bu sırada dizler hafif kırık ve bel hafifçe çukurlaştırılmış durumdadır.
  6. Bu durumda, nefes verilerek karna doğru bir çekme hareketi yapılır ve nefes alınarak tekrar başlangıç pozisyonuna dönülür.
  7. Dikkat edilmesi gereken husus; belin hareket esnasında rahatsız olmasını önlemek için, hareketi kontrollü ve yavaş uygularken, aynı zamanda da koltuk altı kaslarının tam kasılmasını sağlamak ve gövdenin pozisyonunu bozmamaktır

Set ve tekrarlar : Yates Row Reverse Grip  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Yates Row Reverse Grip Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizi 
Çalışan KaslarSırt Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbellDüz bir halter ile yapılabilir ve ağırlık plakası.
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Yates Row Reverse Grip Video İzle


Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Yates Row Reverse Grip nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın