Side Lateral Raise Omuz Egzersizi nasıl yapılır

Side Lateral Raise Egzersizi nasıl yapılır.

Side Lateral Raise Omuz Egzersizi nasıl yapılır.

Egzersiz Açıklama

(egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları )

  1. Side Lateral raise omuz hareketi şöyle yapılır ; Harekete başlarkan bir çift dumbell alınır.Ayakta dik pozisyonda eller önde ve dirsekler hafif kırık olarak harekete başlanır . Eller Omuz hizasını 15-20 cm geçene kadar ve kollar dirsekten hafif kırık olarak kaldırılır ve yavaşça (Kaldırırken biraz hızlı ve indirirken çok yavaş) başlangıç pozisyonuna dönülür. Kollar yukarı kalkarken nefes verilir ve ağırlığı aşağı doğru indirirken nefes alınır. Set arasında dinlenme süresi 30 sn.
  2. Çalışma sırasında vücut ileri ve geri sallanmamalı ve dumbbell omuz hizasında 1 veya 2 sn kadar bekletilmelidir bu şekilde yapılan hareket  Side Lateral Raise Omuz Egzersizi nasıl yapılırsa etkili olur. Eller vücudun sallanmasına engel olamıyorsanız düz bir duvara sırt üstü yaslanarak sallanmayı engelleyebilir  yada düz bir profile ama sağlam olsun yaslanarak yapın.
  3. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.
  4. Side Lateral raise omuz hareketi oturarak yapılabilir , bu şekilde yapılan egzersize Seated lateral raise denir ve oturarak ve sırt dayamadan yapılır.

Egzersiz Profili

Egzersiz GrubuOmuz Egzersizi 
Çalışan KaslarOmuz Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Cross Over MachineAlt makarası olan ve halatı aşağıdan yukarıya doğru çekebileceğiniz makine
Set ve tekrar :4 x 10 - 12 ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym
Egzersizlerle Alakalı Videolar

Egzersiz Video
The request cannot be completed because you have exceeded your quota.

Egzersiz Püf Noktaları
  1. Omuz, Göğüs, Kol, Bacak Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  2. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.
Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın