Side Lateral Raise Hareketi Nasıl Yapılır?

Side Lateral Raise Hareketi Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Side Lateral Raise Hareketi Nasıl Yapılır?.. Side lateral raise hareketi , Bir bench sehpasında oturarak veya ayakta  ellerimize birer dumbbell alıyoruz.
  2. Bacak yanında tuttuğumuz dumbblleri yavaşça nefes vererek ve dirsekler hafif kırık olarak omuz hizasına kadar kaldırıp yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  3. Side lateral raise hareketi  başka teknikle de yapılabilir, örneğin bazı vücutçular dumbbell’leri yukarı kaldırırken hızlı kaldırır ve indirirken yavaş indirirler.
  4. Bir başkası dumbbell’ler aşağı yukarı inip kalkarken vücuttan 10 – 15 cm uzakta tutarak yaparlar böylece kas gergin olur ve daha iyi çalışır.
  5. Side lateral raise hareket için bir diğer teknik dumbeller omuz hizasında biraz bekletilir, yani omuz hizasına kadar kaldırılıp burada 3-4 sn bekletilir sonra indirilir.
  6. Bir diğer teknik özellikle Arnold yaparken dikkat etmiştim yukarı doğru kalkarken serçe parmağı yukarıda olsun böylece arka omuz kasları daha iyi çalışır.

Set ve tekrarlar : Side lateral raise 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Side Lateral Raise Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuOmuz Egzersizi 
Çalışan KaslarOmuz Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Cross Over MachineAlt makarası olan ve halatı aşağıdan yukarıya doğru çekebileceğiniz makine
Set ve tekrar :4 x 10 - 12 ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Side Lateral Raise Video İzle

Side Lateral Raise nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın