Şeker Hastalığını Tedavi Eden Besinler

Şeker hastalığına iyi gelen yiyecekler

Şeker Hastalığını Tedavi Eden Besinler

Şeker Hastalığını Tedavi Eden Besinler

Şeker Hastalığını Tedavi Eden Yiyecekler, Bazı yiyecekler şeker hastalarının vazgeçemediği besinlerden, günümüzde bazı yiyecek ve baharatlardan şeker hastalığını tamamen tedavi edebilen ilaç yapılmaktadır.

Soldaki haritada dünyadaki şeker hastalığı dağılımı görünüyor . Ülkemiz %8 Ve  %10 luk grup içerisinde ve bu oldukça riskli bir grup. Geleceğimiz için lütfen beslenmenize dikkat edin.

Sebzeler Şeker hastalarının en önemli besinleridir

Tabağınızı sebzeyle doldurursanız daha a
z karbonhidrat (kan şekerini artırıyor) ve doymuş yağ (insülin direncini artırıyor) tüketirsiniz. Günde 4-5 porsiyon sebze yemeğe çalışın.

1 porsiyon yarım kase konserve ya da pişmiş sebze ya da 1 kase çiğ sebze anlamına gelir.

Ancak patates, mısır ve bezelye gibi nişastalı sebzelerde diğerlerinden daha fazla kalori bulunduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Bunlar aynı zamanda insülin direncini düşürmeye yardım eder ve kan şekerinin daha kolay kontrol edilmesini sağlar. Ayrıca E vitamini bakımından zengin olan kabuklu yemişler hücreleri korur ve sinir ile göz hasarını önlemeye yardım eder.

Lif ve magnezyum bakımından zengin olan bu gıda, kan şekerini düzenlemeye yardım eder.

Düzenli ve ılımlı olarak tüketilirse kilo vermeye yardımcı olur, ancak bol miktarda kalori içerdiğinden fazla tüketmeyin.

Diyabet İçin Bunmaz Niymet

Tarçın: Yemeklerinize tarçın serpmek kan şekerinizi düşürebilir.

Tarçındaki bileşenler vücuda insülini etkili şekilde kullanmasına yardım ediyor. Bu nedenle daha fazla glikoz hücrelere girebiliyor.

Son yapılan araştırma günde sadece yarım çay kaşığı tarçının kan şekeri seviyesini önemli derecede düşürdüğünü gösteriyor.

Sebzeler: Lifle dolu olan sebzelerde doğal olarak az kalori bulunuyor.

Meyveler Yeterli Mitarda alınmalı

Meyve: Yağı ve kalorisi az olan meyvelerde de bol miktarda lif vardır.

Ayrıca, meyveler sinirlerinizi, gözlerinizi ve kalbinizi korumaya yardımcı antioksidanlarla doludur. Meyvede daha fazla doğal şeker ve birçok sebzeden daha çok kalori var.

Günde 3-4 porsiyon yiyebilirsiniz. (1 porsiyon bir bütün meyve, yarım kase pişmiş ya da konserve meyve ya da 1 çiğ meyvedir) Suyunu sıkmak yerine meyvenin kendisini tüketin.

Çünkü birçok besin maddesi ve lif meyvenin kabuğunda, kendisinde ve çekirdeğinde.

Meyveyi sıkarken bunları kaybedersiniz ve geriye daha fazla kalori ve şeker kalır.

Özellikle  Taze Fasulye şeker düzenleyicidir

En iyi lif kaynaklarından biri olan fasulyeler sizi daha uzun süre tok tutar, sindirimi yavaşlatır ve yemekten sonra kan şekerinin ani yükselmesini önler.

Bu etkiler öyle güçlüdür ki tüm kan şekeri seviyenizi düşürebilir. Konserve fasulyeleri duruladıktan sonra yaptığınız her salataya ekleyin. Kara fasulye ya da mercimek çorbası öğlen yemeği için iyi bir seçenektir.

Şekerrin Stabil olması için önemlidir

Tahıl: Kahvaltılık tahıllar güne daha fazla lif depolayarak başlama imkanı sunar.

Araştırmalar, güne bol lifli tahıl gevrekleriyle başlayanların daha sonraki öğünlerinde daha az yediklerini gösteriyor.

Tahılların içinde Yulaf ve Çavdar düşük glisemiks indeksinden dolayı daha çok tercih edilmelidir.

Şeker Hastaları Neler Yemeli : Balık

Balık: Hazırlanması kolay ve hızlı olan balık iyi bir protein kaynağıdır. Ayrıca çok yağlı etlerin yerini alabilir.

Aynı zamanda, yağlı balık en iyi omega-3 yağ asidi kaynağıdır. Bu yağlar damarlarınızın temiz kalmasını sağlıyor.

Şeker hastalığı olanlarda trigliserid seviyesi daha yüksektir, iyi kolesterol düzeyi ise düşüktür.

Omega 3 yağ asitleri her iki sayının da düzenlenmesine yardımcı olur. Haftada en az 2 kere balık tüketin. Özellikle somon, uskumru ve ton balığında daha fazla omega-3 vardır.

Şeker Hastaları Neler Yemeli : Kuruyemiş

Kabuklu yemişler İyi yağlarla dolu olan kabuklu yemişler, kalp hastalığını destekler.

Bunlar aynı zamanda insülin direncini düşürmeye yardım eder ve kan şekerinin daha kolay kontrol edilmesini sağlar. Ayrıca E vitamini bakımından zengin olan kabuklu yemişler hücreleri korur ve sinir ile göz hasarını önlemeye yardım eder.

Lif ve magnezyum bakımından zengin olan bu gıda, kan şekerini düzenlemeye yardım eder.

Düzenli ve ılımlı olarak tüketilirse kilo vermeye yardımcı olur, ancak bol miktarda kalori içerdiğinden fazla tüketmeyin.

Şeker Hastaları Neler Yemeli : Zeytin yağı

Zeytin yağı: Kalp krizi riskini azaltmaya yardım eden, Akdeniz beslenmesinde önemli yeri olan zeytinyağı, insülin direncini düşürerek kan şekerini düzenli tutmaya yardım eder.Evde ve restoranlarda ekmeğinizi zeytinyağına daldırın.

Ancak ne kadar zeytinyağı yediğinize dikkat edin, çünkü 1 yemek kaşığı zeytinyağında 119 kalori bulunuyor.

Şeker Hastaları Neler Yemeli : Yoğurt

Yoğurt: Protein ve kalsiyum bakımından zengin olan yoğurt, kilo vermeye yardımcı..

Çeşitli araştırmalar bol miktarda kalsiyum bakımından zengin gıdalarla beslenen insanların daha kolay kilo verdiğini gösteriyor.

Bu nedenle taze meyvelerinize yoğurt ekleyebilir ya da yoğurdunuza az yağlı granola gibi tahıllar katıp yiyebilirsiniz.

Bunlardan başka Bamya, Taze fasulye, yeşil marul yaprakları, tarçın, tribulus, kırmızı ginseng, şeker öldüren gibi besin ve baharatlar şeker hastalığının kesin çözümüdür.

Şeker Hastalığını Tedavi Eden Besinler

kaynak: eurostargym.com

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın