Seated Leg Press – Oturarak Bacakları İtme

Seated Leg Press - Oturarak Bacakları İtme

Seated Leg Press nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Seated Leg Press – Oturarak Bacakları İtme: Leg Press ismi verilen özel bir makinede uygulanır.  Makine Kendinden ağırlıklı ve Ağırlık takılan cinsi olarak 2 çeşittir.
  2. Kendinden ağırlıklı olanla diğeri arasındaki tek fark birinin ağırlıkları üzerinde diğeri ise ağırlıkları kendinizin takmanız olmasıdır. Siz varsa şayet ağırlık takılmalı olanını tercih edin.
  3. 2 tip makine vardır 1: 45 C açılı makine 2: Oturarak Düz itiş yapılan makine. İkisi arasında pek bir fark yoktur her ikisine de kendinden ağırlıklı olanların işleyişleri aynıdır ve hemen hemen aynı etkiyi yaparlar.
  4. Tek farlı olan makine 45 C eğimli olup üzerine ağırlık plakası takılabilen Leg Press Makinesidir.
  5. Siz her zaman bu sonuncusunu yani ağırlık plakası takılabilen tercih edin , bu makine tam olarak vücutçular için üretiliyor.
  6. Diğer ikisi Fitness veya diğer sporcular tarafından ağırlık antrenmanında kullanmak içindir.
  7. Egzersiz nasıl yapılır?; Sırt tamamen döşemeye yapışık,bacaklar gövde ile 90 derecelik bir açı yapacak şekilde ve ayaklar, ayak dayama platformuna tamamen dayalı durumda, nefes almak suretiyle, dizler göğse doğru indirilir.
  8. Sonra nefes vererek,bacaklar tamamen düzelene kadar ağırlık yukarıya itilir.
  9. Dikkat edilmesi gereken husus; hareket esnasında sırtın sabit kalması,sağa sola oynatılmaması ve hareketin yavaş ve kontrollü uygulanmasıdır. Hareket değişik kas guruplarını ihtiyaca göre çalıştırma olanağı da sağlar.
  10. Ayaklar arası mesafe kapalı olursa, bacakların üst ve dış kısımları, eğer ayaklar açık ve ayak burunları dışa dönük olursa, iç bacak kasları daha çok çalışır.

Set ve tekrarlar : Seated Leg Press 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz GrubuBacak Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Baldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanLeg Press Machine
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Seated Leg Press Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazssa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl harektini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arkabacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Seated Leg Press nereyi çalıştırır?

Seated Leg Press bacak kaslarını çalıştırır.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın