Seated Dumbbell Curl nasıl yapılır?

Seated Dumbbell Curl nasıl yapılır?Seated Dumbbell Curl nasıl yapılır?

Seated Dumbbell Curl nasıl yapılır?

Pazı Hareketi – Seated Dumbbell Curl ( sehpada çift dambıl pazı ) şöyle yapılır:

Hareket için 60 dereceye ayarlanmış bench sehpasına her iki ele birer dumbbell alarak sehpaya yerleşilir.

Dumbbell’er eller vücuda bakacak şekilde tutulur , önce bir kol dışa doğru bükerek göğüs hizasına kadar kaldırılır yavaşça başlangıç pozisyonuna dönülür ve hareket diğer kol ile devam edilir.

NOT: Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi dambıllar beraber hareket ettirilerek de yapılabilir.

Hareketi yaparken el göğüs hizasına kaldırıldığında avuç içi tavana bakıyor olmalıdır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Pazu Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Sürei : 1 dak.
  6. Set ve tekrar: 4 set ve 10 -12 tekrar > eğitmene danışın
  7. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  8. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  9. Gerekli Ekipmanlar : Dumbbell
  10. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  11. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi

Seated Dumbbell Curl Video

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutcular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Pazu Kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın