Seated Calf Raises tekniği nasıl yapılır?

Seated Calf Raises tekniği nasıl yapılır?

Seated Calf Raises nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Hareket Açıklaması

  1. Seated Calf Raises tekniği nasıl yapılır? : Hareket oturarak yapılan leg press makinesinde .
  2. Eğer bu makine yoksa Leg Press  makinenin ayak basma yerine benzer platformda yapılır.
  3. Makinenin oturağına yerleşip ayağımızla platformu itip ayak uçları platformda topuklar boşta olacak şekilde yavaşça parmak uçlarını ileri itiyoruz.
  4. Sonra yavaşça parmak uçlarını ayak bileğine dorğru gevşetin ve başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  5. Hareketi yaparken dikkatli olunmalıdır parmakların kaymamasına dikkat edin aksi taktirde makinenin kayması sonucu yaralanma olabilir.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Seated Leg Press Kalf Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuBaldır Hareketi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Baldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanSeated Leg Press
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Seated Calf Raises Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Seated Calf Raises nereyi çalıştırır?

Seated Calf Raises Baldır Kaslarını çalıştırır.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın