SEATED CABLE ROWING (Halatla Karna Çekiş)

Seated Cable Row Nasıl Yapılır?

Seated Cable Row Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Rowing Makine Özellikleri

Öne eğilerek çekme olanağı veren çekme aletinde veya bu hareket için yapılmış ve Rowing Machine denilen cihazda uygulanır.

Makine üzerinde oturma platformu , ayakları basacak basma yeri, tutma kulpu halat , makara sistemi ile çalışan ve kendinden ayarlanabilir ağırlık plakalarından oluşan metal  profilli bir makinedir.

Egzersiz Açıklama

  1. Bu derste Seated Cable Rowing nasıl yapılır? anlatıyoruz. Seated Cable Rowing egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin.
  2. Benzer hareket Seated Cable Lat Pulldown Nasıl Yapılır? adlı makaleyi okuyun.
  3. Oturma platformuna oturularak, ayaklar, önde veya yerde bulunan bir dayama setine dayanır ve dizler hafif kırık pozisyonda olmalıdır.
  4. Öne eğilerek iki tarafından kavranan, diğer ucunda ağırlık plakaları olan tutma kulpu kavranır
  5. Nefes vererek, gövde dik konuma gelinceye kadar çekilir. Nefes alarak tekrar başlangıç durumuna dönülür.
  6. Dikkat edilmesi gereken husus; hareket esnasında bütün sırt kasları gergin olacak şekilde, kontrollü, yavaş ve bele zarar verilmeden uygulanacaktır.

Set ve tekrarlar : Seated Cable Rowing 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Seated Cable Row Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Row MachineCable Cross Over Machine ile yapılabilir.
Set ve tekrar :4 x 15-20 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

SEATED CABLE ROWING VIDEO İZLE

Egzersizler Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Seated Cable Rowing nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın