Seated Cable Row (Halatla Karna Çekiş)

Seated Cable Row (Halatla Karna Çekiş)

Seated Cable Row Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Sırt HareketiSeated Cable Row Tekniği : Öne eğilerek çekme olanağı veren çekme aletinde veya bu hareket için yapılmıştır.
  2. “Rowing Machine” denilen cihazda uygulanır. Seate Cable Row sırt kaslarını geliştiren en önemli sırt hareketlerinden biridir. Sırt antrenman programında mutlaka yer almalıdır.
  3. Oturma platformuna oturularak, ayaklar, önde veya yerde bulunan bir dayama setine dayanır ve dizler hafif kırık pozisyonda, öne eğilin.
  4. İki tarafından kavranan, diğer ucunda ağırlık plakaları olan tutma kulpu, nefes vererek, vücut dik konuma gelinceye kadar çekilir.
  5. Sonra kolları ve sırt kaslarını gevşeterek Nefes alarak tekrar başlangıç durumuna dönülür.
  6. Dikkat edilmesi gereken husus; hareket esnasında bütün sırt kasları gergin olacak şekilde, kontrollü, yavaş ve bele zarar verilmeden uygulamaktır.

Hareket : Seated Cable Row 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Seated Cable Row Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Row MachineCable Cross Over Machine ile yapılabilir.
Set ve tekrar :4 x 15-20 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Seated Cable Row video İzle

Egzersizler için püf noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Seated Cable Row nereyi çalıştırır?

Seated Cable Row (Halatla Karna Çekiş) bitti…

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın