Scott Curl Nasıl Yapılır?

Scott Curl Nasıl Yapılır?Scott Curl Tekniği

Bu derste Scott Curl nasıl yapılır? anlatıyoruz. Scott Curl egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin. Benzer hareket Barbell Preacher Curl nasıl yapılır? adlı makaleye göz atın.

Egzersiz Açıklama

  1. Scott curl yapılışı;  Scott Curl sehpasında  yaklaşık 35-45 derce olan özel sehpada yapılır. Hareket  kollar sehpa yüzeyinden omuza doğru kaldırılıp indirilerek uygulanır.
  2. Kollar nefes alınarak ve platformla temas edinceye kadar indirilir, nefes vererek tekrar başlangıç pozisyonuna kaldırılır.Hareketi yaparken omuzlar oynatılmamalıdır. Hareket Düz-Kırık bar veya dambıl ile yapılabilir”.
  3. Hareketi yaparken omuz ileri geri oynatılmamalı ve dirsek sehpa yüzeyinden ayrılmamalıdır.
    4-5 set ve 1012 tekrar yapınız set arasında 30 sn dinleniniz. Hareket boyunca omuz sabit kalmalıdır ve dirsekler yerinden oynatılmamalıdır.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Scott Curl Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanEZ-Barbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Scott Curl Video İzle

Kol Egzersizleri Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

2- Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

3- Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

4- Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Pazı Kasları