Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma)

Barbell Round Arka omuz egzersizi nasıl yapılır.

çalışan kaslar | püf noktaları | egzersiz video

Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma)

Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma)

Egzersiz Açıklama

Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma): Bu egzersizi arka omuz kaslarını çalıştırır. Harekete ayakta dik durarak , iki elimiz arkada ve avuç içlerimiz yüzümüzün ters tarafına arkaya bakacak şekilde boş bir barı  vücudun arkasında  tutulur.

Eller vücudumuzdan yukarı geriye doğru dirsekler kırmadan ite bildiğiniz kadar itiyoruz ve yavaşça bırakıyoruz,eller vücudumuza dokunmadan hareketi tekrarlıyoruz.

Önemli: Hareketi yapan elimiz vücutla temas etmeden tekrarlar yapılmalıdır,yukarı doğru kaldırılırken nefes verilir, aşağı doğru indirirken nefes alınır.

Set ve Tekrar: 4 set ve 10 -12 tekrar

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitiirilmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma) egzersiz tarifi burada bitti.

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Omuz
  2. Egzersiz Tipi: Omuz Hareketi
  3. Eğitim Seviyesi: İleri – Orta
  4. Haftalık Gün: 1 gün
  5. Donanım Gerekli: Barbell
  6. Hedef Cinsiyet: Erkek ve Kadın
  7. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( Eğitmeninize danışınız )
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar:M.Özer Çaylı
  11. kaynak : eurostargym.com [201803M02]

Her antrenman sonunda mutlaka (warm-down) soğuma yapın. Soğuma bir aktif dinlenme şeklidir. Çalışma sonrası kan ve kasta biriken laktik asit bu şekilde bünyeden daha çabuk uzaklaştırılır. Düşük tempolu 10-12 dakikalık esneme – germe egzersizi veya 10 dakikalık hafif ağırlık ve tempo ile gelişme soğuma için idealdir.

Günlük antrenman defteri tutun.Ne yaptığınızı,kaç tekrar kaç set yaptığınızı,ayda bir kerede en çok kaldırdığınız ağırlık ,aylık,3-6 aylık ölçüleriniz sakatlanma süreleriniz gibi tüm çalışma detaylarını kaydedin.

Gelişim sağlandıkça ağırlık ve tekrar sayısı arttırılmalı egzersiz ve setler arasındaki dinlenme süreleri kısaltılmalıdır , yani vücudun performansı ve dayanıklılığı armakta.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın