Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma)

Barbell Round Arka omuz egzersizi nasıl yapılır.

Round World Shoulder Stretch nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Round word shoulder Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma): Bu egzersizi arka omuz kaslarını çalıştırır. Harekete ayakta dik durarak , iki elimiz arkada ve avuç içlerimiz yüzümüzün ters tarafına arkaya bakacak şekilde boş bir barı  vücudun arkasında  tutulur.
  2. Eller vücudumuzdan yukarı geriye doğru dirsekler kırmadan bilekleri yukarı kıvırarak itiyoruz.
  3. Sonra bileği düzelterek ve omuz kaslarını gevşeterek yavaşça bırakıyoruz,eller vücudumuza dokunmadan hareketi tekrarlıyoruz.
  4. Önemli: Hareketi yapan elimiz vücutla temas etmeden tekrarlar yapılmalıdır,yukarı doğru kaldırılırken nefes verilir, aşağı doğru indirirken nefes alınır.
  5. Set ve Tekrar: 4 set ve 10 -12 tekrar

Set ve tekrarlar : Round World Shoulder Stretch  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Round Stretch (Halterle Arkadan Omuz Çalıştırma) egzersiz tarifi burada bitti.

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Omuz kasları
  2. Egzersiz Tipi: Omuz Hareketi
  3. Eğitim Seviyesi: İleri – Orta
  4. Haftalık Gün: 1 gün
  5. Donanım Gerekli: Barbell
  6. Hedef Cinsiyet: Erkek ve Kadın
  7. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar:M.Özer Çaylı
  11. kaynak : eurostargym.com

Round World Shoulder Stretch  video izle

Her antrenman sonunda mutlaka (warm-down) soğuma yapın. Soğuma bir aktif dinlenme şeklidir. Çalışma sonrası kan ve kasta biriken laktik asit bu şekilde bünyeden daha çabuk uzaklaştırılır. Düşük tempolu 10-12 dakikalık esneme – germe egzersizi veya 10 dakikalık hafif ağırlık ve tempo ile gelişme soğuma için idealdir.

Günlük antrenman defteri tutun.Ne yaptığınızı,kaç tekrar kaç set yaptığınızı,ayda bir kerede en çok kaldırdığınız ağırlık ,aylık,3-6 aylık ölçüleriniz sakatlanma süreleriniz gibi tüm çalışma detaylarını kaydedin.

Gelişim sağlandıkça ağırlık ve tekrar sayısı arttırılmalı egzersiz ve setler arasındaki dinlenme süreleri kısaltılmalıdır , yani vücudun performansı ve dayanıklılığı artmakta.

Round World Shoulder Stretch nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın