Rear Delt Fly – Makinede Arka Omuz Hareketi

Rear Delt Fly - Makinede Arka Omuz HareketiRear Delt Fly nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklamam

  1. Rear Delts Machine kandinden ağırlıklı , halatlar ve makaralar ile çalışan ve sırt dayama ile oturma platformu bulunan bir makinedir.
  2. Ayrıca iki adet kolu ve el tutma kulpu vardır ve bazı makinelerle pec deck göğüs hareketi yapılabilir modelleri vardır.
  3. Rear Delt Fly – Makinede Arka Omuz Hareketi yapılışı;  Rear Delts için özel geliştirilmiş makinesinde yüzünüzü makineye dönerek oturun.
  4. Sonra kollar dirsekler hafifçe kırık olarak vücut seviyesine gelinceye kadar nefes verilerek geriye doğru özel tutma kulplarından tutularak çekilir ve kontrollü olarak tekrar öne doğru cihazın kolları birleştirilir
  5. Mümkün olduğu kadar eller geriye gitsin bu hareketin daha etkili olmasını sağlar.
  6. Bir arkadaşınızdan yardım isteyin ve hareketi daha ağır yapmaya çalışın, arka omuz kaslarının.
  7. Trapez (boyun) kaslarının gelişkin olması sizin arkadaşlarınız arasında bir adım öne geçmenizi sağlar ihmal etmeyin.

Set ve tekrarlar : Rear Delt Fly 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Profili
  1. Ana Hareket Grup: Omuz Hareketleri
  2. Ana Kas Grubu Omuz Kasları
  3. İkincil kas : Boyun Kasları
  4. Egzersiz Türü: Güç
  5. Gerekli Ekipman Rear deltoid machine
  6. Mekanik: İzolasyon
  7. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Kuvvet Tipi: İtme
  11. Eğitim Seviye: Başlangıç ve İleri
  12. Yazar: M.Özer Çaylı

Rear Delt Fly Machine Video İzle

Egzersiz  İpuçları

Rear Delt Fly - Makinede Arka Omuz Hareketi

Hatırlatma Her antrenman sonunda mutlaka (warm-down) soğuma yapın. Soğuma bir aktif dinlenme şeklidir. Çalışma sonrası kan ve kasta biriken laktik asit bu şekilde bünyeden daha çabuk uzaklaştırılır. Düşük tempolu 10-12 dakikalık esneme – germe egzersizi veya 10 dakikalık hafif ağırlık ve tempo ile çalışma soğuma için idealdir.

Günlük antrenman defteri tutun.Ne yaptığınızı,kaç tekrar kaç set yaptığınızı,ayda bir kerede en çok kaldırdığınız ağırlık ,aylık,3-6 aylık ölçüleriniz sakatlanma süreleriniz gibi tüm çalışma detaylarını kaydedin.

Gelişim sağlandıkça ağırlık ve tekrar sayısı arttırılmalı egzersiz ve setler arasındaki dinlenme süreleri kısaltılmalıdır , yani vücudun performansı ve dayanıklılığı artmaktadır.

Rear Delt Fly bereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın