Push Ups – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır

egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları

Push Ups - Şınav Tekniği Nasıl Yapılır

Push Ups – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır

Push Ups – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır


Egzersiz Açıklama

Push Ups – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır ; Şınav nasıl çekilmeli,genelde bu konuda hep yanlı eğitimler verilir. İşte bu video şınav nasıl yapılması gerektiğini izleyerek anlayabileceksiniz.

Push-Up (şınav) hareketi şöyle yapılır; Yere yüz üstü uzanarak ayak uçları üzerine ve kollar omuz genişliğinde tutularak avuç içleri yere basacak şekilde dirsekler düzeltilerek pozisyon alınır.

Nefes alarak göğüs yere 5 cm kalana kadar inilir ve nefes vererek yavaşça dirsekler düz olana kadar yukarı itilir ve tekrarlara devam edilir.

Hareket boyunca nelere dikkat etmeliyiz; Hareket boyunca bel hafif çukur ve göğüs ileride olmalıdır. Vücut düz olmalıdır. Hareketi karşıya bakarak yapın.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın.  Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne gelmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş  olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Profili
  1. Ana Kas Grup: Göğüs kaslarını geliştirir
  2. İkincil kas (lar): Omuz Arka Kol Kasları
  3. Egzersiz Türü: Güç
  4. Gerekli Ekipman Boş Vücut
  5. Mekanik: Yok
  6. Kuvvet Tipi: İtme
  7. Eğitim Seviyesi: Başlangıç ve İleri
  8. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  9. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : M.Özer Çaylı
  12. kaynak: eurostargym
  13. Push Upd – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır

Push Ups – Şınav Tekniği Nasıl Yapılır? Videolar

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın