Pull-Up Boy uzatma egzersizi nasıl yapılır

Pull-Up Boy uzatma egzersizi nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

  1. Pyll-Up Boy uzatma egzersizi nasıl yapılır:
  2. Yüksekte bir yerde duran düz bara omuz genişliğinde tutarak asılın.
  3. Nefes vererek çene barı geçene kadar sırt kaslarını kasarak vücudu yukarı çekin.
  4. Sonra nefes alırken kontrollü ve yavaş bir bçimde vücudu başlangıç pozisyonuna bırakın.

Boyunuz kısa ve boy uzatmak isterseniz  şunları aklınızın bir kenarına yazın.

Erkeklerde 22 yaşına kadar ve kadınlarda 20 yaşına kadar boy uzatmak mümkündür ve bunun dışında hangi yaşta olursanız olun eğer düzenli spor yaparsanız vücut 3 cm kadar dikleşir ve buda sizi 40 yaşında bile olsanız olduğunuzdan uzun gösterir.

Büyüme hormonunun etkisi

Büyüme hormonu (growth hormon ) boyumuzu uzatan veya büyümeyi sağlayan yegane hormondur. Belli bir yaşa kadar bu 20-22 dir yüksek miktarda salgılanır ve buda boy uzamasını sağlar , bu yaşlardan sonra günlük ihtiyaç kadar salgılanır ve boy uzaması artık sonlanır ve eğer siz bu yaşlardan önce spor yapar ve bunu da düzenli olarak yaparsanız salgılanma daha ileri yaşlara kadar devam eder.

Büyüme hormonu salgılatan faktörler

Bunların başında aminoasit ve proteinler gelir ve amino aştlerin en başında l-arginin , arnitin ve Lyzine gelir  , bundan başka Glutamin de oldukça etkilidir.

Bu aminoasitlerin bulunduğu gıdalar

Bu amino asitler hangi gıdalarda bulunur?.:En çok bulunduğu gıdalar Balık , Et , Süt , Yumurtadır, Kanatlı hayvanların etleri , Peynir , Yoğurt , Soya fasulyesi , mercimek , baklagiller vb. dır

Ne kadar egzersiz yapmalısınız?

Haftada en az 3 gün ve birer gün arayla spor yapmalıdır .

Pull-ups Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarfiks barıVücudu yukarı çekebileceğiniz bar
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Pull-Up Video İzle

Boy Uzatmak İçin Neler Yapmalı

  1. Haftada 2-3 gün balık yemeli. Özellikle Palamut Balığının sırt kısmını.
  2. Kilo başına 2 gram protein almalı ve bunu düzenli olarak en az 6 ay devam etmelidir.
  3. Esneme ve sıçrama egzersizlerini haftada 4 gün ve düzenli olarak 1 saat çalışmalıdır.
  4. Grup Sporu olarak Voleybol, Yüzme, Hentbol, Basketbol gibi sporlara önem verin.
  5. Gece yatmadan hemen önce 1-2 bardak süt için. Bu gece Büyüme Hormonu artışı sağlar.
  6. Düzenli beslenin. Protein ağırlıklı (et, süt, yumurta, tavuk, balık, peynir) ve sebzeye önem verin.
  7. Muz, Soya Fasulyesi, Mercimek, Yulaf Ezmesi, Kuru Fasulye, Nohut,
    Bezelye, Bakla gibi Bitkisel Protein içeren sebze ve baklagilleri tercih edin.
  8. Boş vakitlerinizi asılarak veya yüksek bir yere sıçrayarak yada sandalye veya basamaklara zıplayarak değerlendirin.
  9. Yukarıda saydığımız her şeyi 6 ay boyunca yapın. Bu yazdıklarımız 22 yaş altı tüm gençler için geçerlidir.
  10. Ben bunu yaparak onlarca gencin boyunu uzatmasına yardımcı oldum.
    Sabredin sonuç alacaksınız.
  11. Yazan: Özer Çaylı

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın