Plate Shoulder Lateral Raise Tekniği

Plate Shoulder Lateral Raise nasıl yapılır?, Nereyi Çalıştırır?

  1. Plate Shoulder Lateral Raise Tekniği. Hareketin amacı omuz başlarında , omuz arkasında ve ön başında bulunan kasları çalıştırmak ve kan pompalayarak daha iyi şişmesini sağlamaktır.
  2. Benzer egzersiz dumbbell lateral raise nasıl yapılır adlı yazıya bakın.
  3. Plate Shoulder Lateral Raise Tekniği.:ki adet uygun ağırlıkta plaka uçlarından iki ele birer tane alarak vücudun yanlarında tutulur .
  4. Nefes vererek yavaşça omuz hizasına kadar dirsekler hafif kırılarak kaldırılır.
  5. Sonra kontrollü olarak omuz kaslarını gevşetin ve  nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna indirilir.
  6. Hareket biraz vücudun önünde karın bölgesinde tutularak yapılabilir. Bunu eğitmene sorarak yapınız.
  7. Hareketi yaparken vücudunuz ileri geri oynamasın ve hareketi oldukça yavaş yapın daha etkili olur..

Set ve tekrarlar : Plate Shoulder Lateral Raise  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu : Omuz Hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Shoulders, delts, trapezus
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : Dumbbell
  6. Kuvvet Tipi: Çekme – İtme
  7. Set ve tekrar : 4 x 10-15
  8. Haftalık Gün : 1-2 gün
  9. Yazar : Özer Çaylı
  10. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Plate Shoulder Lateral Raise Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Plate Shoulder Lateral Raise nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın