EZ-Bar Curls egzersizi nasıl yapılır?

Egzersizlerle Alakalı Videolar

EZ-Bar Curls tekniği

EZ-Bar Curls egzersizi nasıl yapılır?

Egzersiz Açıklama

EZ-Bar Curls egzersizi yapılışı  : Ayakta duruş pozisyonunda  EZ Bar avuçlar yukarı bakacak şekilde kavranır. Benzer hareket Standing Barbell Biceps Curl hareketi.

Dirsekleri oynatmadan göğüs hizasına kadar nefes vererek kaldırılır,nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna indirilmelidir.

Hareketi yaparken omuzlar ve dirsekler  ileri geri oynatılmamalıdır.  Ayak arası yeteri kadar açılmalıdır örn. 30 cm kadar. Bir ayağı öne doğru 30 cm kadar atın ve dizi biraz kırın , bu şekilde  vücut dengesi daha iyi sağlanır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Set ve Tekrar:4 set ve 10 – 12 tekrar (Öneri)

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Pazı kasları
  2. Çalışan Kaslar : Pazı Kaslarıs=biceps”>Biceps
  3. Egzersiz Tipi: Pazu-Biceps egzersizi
  4. Eğitim Seviyesi: Orta – İleri
  5. Set ve tekrar : 4 x 10-12
  6. Kuvvet Tipi: Çekme –
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Haftalık Gün: 1
  9. Donanım Gerekli: EZ Barbell
  10. Hedef Cinsiyet:  Erkek ve Kadın
  11. Yazar:M.Özer Çayl
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutcular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Pazı Kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın