EZ-Bar Curls egzersizi nasıl yapılır?

EZ-Bar Curls egzersizi nasıl yapılır?

EZ-Bar Curls egzersizi nasıl yapılır?

Egzersiz Açıklama

EZ-Bar Curls egzersizi yapılışı  : Ayakta duruş pozisyonunda  EZ Bar avuçlar yukarı bakacak şekilde kavranır.

Dirsekleri oynatmadan göğüs hizasına kadar nefes vererek kaldırılır,nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna indirilmelidir.

Hareketi yaparken omuzlar ve dirsekler  ileri geri oynatılmamalıdır.  Ayak arası yeteri kadar açılmalıdır örn. 30 cm kadar. Bir ayağı öne doğru 30 cm kadar atın ve dizi biraz kırın , bu şekilde  vücut dengesi daha iyi sağlanır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Set ve Tekrar:4 set ve 10 – 12 tekrar (Öneri)

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Pazu kasları
  2. Çalışan Kaslar : Biceps
  3. Egzersiz Tipi: Pazu-Biceps egzersizi
  4. Eğitim Seviyesi: Orta – İleri
  5. Set ve tekrar : 4 x 10-15
  6. Kuvvet Tipi: Çekme –
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Haftalık Gün: 1
  9. Donanım Gerekli: EZ Barbell
  10. Hedef Cinsiyet: Eerkek ve Kadın
  11. Yazar:M.Özer Çayl
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutcular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Kaslar

biceps muscle anatomy

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın