Parallel Bar Triceps Dips (Arka Kol İçin Dips)

Parallel Bar Arka Kol Egzersizi Nasıl Yapılır?

Parallel Bar Triceps Dips Tekniği

Parallel Bar Triceps Dips (Arka Kol İçin Dips)

 

Parallel Bar Triceps Dips (Arka Kol İçin Dips)

Parallel Bar Triceps Dips (Arka Kol İçin Dips)

çalışan kaslar | püf noktaları )

Egzersiz Açıklama

  1. Parallel Bar Triceps Dips (Arka Kol İçin Dips) : Dips istasyonu (parallel bar dips) denilen bir cihazda birbirine paralel konumda olan barlar arasına girilerek, iki el ile her iki yanda duran bar tutularak vücut yukarı ve aşağı hareket ettirilerek yapılır.
  2. Dikkat etmeniz gereken noktalar: Hareket Arka kol hareketi olduğu için kollar ve dirsek açısı 90 C olana kadar vücut aşağı iner, eğer  tam aşağı inerseniz arka koldan daha çok göğüs kasları çalışır.
  3. Alet üzerinde vücut yanında duran barlar sıkıca tutulur ve gövde aşağıya doğru serbest bırakılır.
  4. Tüm vücut ağırlığı kollarda’dır. Ayak uçları ve gözler aynı doğrultuda kalmak üzere, nefes alınarak en alt duruma kadar inilir, Bu sırada dizler kırık durumdadır ve yere değdirilmez.
  5. Sonra nefes verilerek kollar düzelinceye kadar en üst noktaya kadar yükseltilir.
  6. Hareket sırasında vücut kontrollü ve sabit kalmalıdır.
  7. Göğüslerin alt ve dış kısımlarını ve aynı zamanda da triceps ve omuz kaslarını çalıştıran komple temel hareketlerden biridir.
  8. Parallel Bar Triceps Dips yaparken öne doğru çok eğilmeyin ve vücudun dik durmasına dikkat edin . Öne doğru eğildiğinizde göğüs kasları çalışır.
  9. Parallel Bar Triceps Dips uygulama sırasında vücut aşağı indiğinde .kol 90 derece olmalıdır. Daha fazla aşağı indiğinizde göğüs kasları daha fazla çalışır.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Parallel Bar Triceps Dips Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuArka Kol Egzersizi 
Çalışan KaslarArka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDip Machine
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 60 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün1 veya 2 Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym
Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Parallel Bar Triceps Dips Nereyi Çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın