Oturarak Halatla Karna Çekiş Resimli Anlatım

Oturarak Halatla Karna Çekiş  Resimli Anlatım

Oturarak Halatla Karna Çekiş nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Seated Cable Row adı verilen , Oturarak Halatla Karna Çekiş Sırt Hareketi Resimli Anlatım .
  2. Öne eğilerek çekme olanağı veren çekme aletinde veya bu hareket için yapılmış ve Rowing Machine denilen cihazda uygulanır.
  3. Oturma platformuna oturularak, ayaklar, önde veya yerde bulunan bir dayama setine dayanır ve dizler hafif kırık pozisyonda, öne eğilerek iki tarafından kavranan, diğer ucunda ağırlık plakaları olan tutma kulpu.
  4. Nefes vererek, gövde dik konuma gelinceye kadar çekilir. Nefes alarak tekrar başlangıç durumuna dönülür.
  5. Dikkat edilmesi gereken husus; hareket esnasında bütün sırt kasları gergin olacak şekilde, kontrollü, yavaş ve bele zarar verilmeden uygulamaktır.
  6. Sırt pozisyonu dik,bel hafif çukur ve göğüs ileride yapılmalıdır ve çekişin son noktasında bel dahada çukur ve göğüs hafif yukarı doğru kaldırılmalıdır ve karın içeri çekilmelidir.

Set ve tekrarlar : Oturarak Halatla Karna Çekiş 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Seated Cable Row Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Row MachineCable Cross Over Machine ile yapılabilir.
Set ve tekrar :4 x 15-20 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Oturarak Halatla Karna Çekiş Video İzle

Oturarak Halatla Karna Çekiş nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir