One Arm Dumbbell Scott Curl Nasıl Yapılır?

One Arm Dumbbell Scott Curl Nasıl Yapılır?One Arm Dumbbell Scott Curl nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Bu derste One Arm Dumbbell Scott Curl^nasıl yapılır? anlatıyoruz. One Arm Dumbbell Scott Curl egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin. Benzer hareket One Arm Machine Preacher Curl Nasıl Yapılır? adlı makaleyi okuyun.

Egzersiz Açıklama

  1. One Arm Dumbbell Scott Curl Nasıl Yapılır?hareketin diğer ismi dumbbell preacher curl’dur.
  2. Hareket Preacher Curl ( scott curl) sehpasında bir ele dumbbell alarak uygulanır.
  3. Bir elimize uygun ağırlıkta bir dumbbell alarak platformun oturağına yerleşip dirseğimizi platformun yüzeyine koyup koltuk altımızı yerleştiriyoruz.
  4. Nefes vererek Göğüs hizasına kadar nefes vererek yavaşça kaldırıyor ve burada bir saniye bekleyin.
  5. Nefes alırken yavaşça başlangıç pozisyonuna indiriyoruz.
  6. Hareket sırasında dikkat edilen noktalar: Hareket  boyunca kolunuzu oynamamalı ve ayaklar  vücuttan yarım metre ileriye ve yere sağlam basmalı.
  7. Dirsek sağa sola ve aşağı yukarı oynatmayın.
  8. Eğer dirseklerde kayma varsa ağırlığı biraz azaltmalısınız demektir.
  9. Hareket boyunca avuç , dirsek düz iken yukarı ve yukarı kaldığında dirsek kırıkken vücuda bakmalıdır Dambıl omuz istikametine , omuza doğru kalkmalıdır.

Set ve tekrarlar : One Arm Dumbbell Scott Curl  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

One Arm Dumbbell Scott Curl Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDumbbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün Bir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

One Arm Dumbbell Scott Curl Video İzle

Kol Egzersizlerinde Püf Noktaları
  1. Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.
  2. 2- Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.
  3. 3- Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu sporcular için geçerli normal kişiler için değil).

One Arm Dumbbell Scott Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir