One Arm Cable Row – Tek Kol Halatla Çekiş

One Arm Cable Row - Tek Kol Halatla Çekiş

One Arm Cable Row – Tek Kol Halatla Çekiş

One Arm Cable Row – Tek Kol Halatla Çekiş.

Egzersiz Açıklama

(egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları )

One Arm Cable Row – Tek Kol Halatla Çekiş Resimli anlatım; Lat Pulldovn makinesinin bu hareket için geliştirilmiş, tek el ile tutmaya yarayan özel çekme kulpu ile uygulanır. One Arm Cable Row Bir diğer Makine Olan Cable Cross Over ile yapılabilir . Yine halat alt makaraya takılarak yapılıyor, yani hareket aynı tek değişik olan makine adı.

Tek el ile kavranan tutma kulpu, nefes verilerek, aşağıya, arkada kalan bacağa ve bel yanına doğru yavaşça çekilir ve sonra nefes alınarak başlangıç durumuna, yani baş seviyesine dönülür.

Hareket boyunca şunlara dikkat edin;  Çalışan eliniz kulpu kalçaya doğru çekin, vücut oynamamalı ve bel hafif çukur göğüs ileride olmalıdır, Hafif ağırlıklarla başlayın ve her sette biraz ağırlığı arttırın, boşta kalan elinizi makinenin profilinden tutarak vücudu sağlamlaştırın .

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Profili
  1.  Ana Kas Grup: Sırt  egzersiz grubu
  2. İkincil kas: Pazı ve  Omuz kasları
  3. Egzersiz Türü: Güç
  4. Gerekli Ekipman Cable Crossowers – lat pull down
  5. Mekanik: İzolasyon
  6. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  7. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( Eğitmeninize danışınız )
  8. Haftalık Gün : 1-2 gün
  9. Kuvvet Tipi: Çekme
  10. Eğitim Seviye: Başlangıç ve İleri
  11. Yazan:Özer Çaylı
  12. kaynak: eurostargym.com

Egzersiz Püf Noktaları

Temel olarak ağırlık çalışmalarında;

Sırt düz ve dikey tutulmalı,topukların altı yüksek olmalıdır.

Mümkünse ayakta ağırlık kaldırılmamalıdır. Eğer ayakta ağırlık kaldırma zorunda kalırsanız mutlaka  halter kemeri kullanın.

Omurga daima dik,ayaklar omuz hizasında açık olmalıdır.

Bedenin üst bölgesindeki kasların çalıştırılması için oturur ya da uzanmış pozisyonda çalışmak daha uygundur.

İster ayakta ,ister sırt üstü,ister karın üstü hangi pozisyonda çalışılırsa çalışılsın bel bölgesinin sakatlanmaması için sırt ve omurlar dik tutulmalı ve uygun pozisyon seçilmelidir.

Egzersizlerle Alakalı Videolar

One Arm Cable Row – Tek Kol Halatla Çekiş Videolar


Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın