Omuz Hareketi – Side Lateral Raise Nasıl Yapılır?

Dumbbell Side Lateral Raise Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Omuz Hareketi Side Lateral Raise Nasıl Yapılır?: Bir bench sehpası üzerine oturarak ellere alınan birer dambılı kalça yanlarından omuza doğru kaldırılıp indirilen harekettir.
  2. Bir bench sehpasında oturarak ellerimize birer dumbbell alıyoruz.
  3. Bacak yanlarında tuttuğumuz dumbblleri yavaşça nefes vererek ve dirsekler hafif kırık olarak omuz hizasına kadar kaldırın,
  4. 1 saniye kadar bekleyin ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  5. Hareket sırasında kollar hafifçe kırık olmalıdır. Her iki kolu aynı anda hareket ettirin.
  6. Eller omuz hizasına kaldırıp birazda omuz hizasından yukarı kalksın. Omuz kaslarının çalıştığından emin olun. Omuz kaslarını hissederek çalışın.

Set ve tekrarlar : Side Lateral Raise 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Grubukarın Egzersizi 
Çalışan KaslarKarın Kasları
Alt Karın Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarfiks veya
Leg Raise yapmak için Dip Bench
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün Bir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Side Lateral Raise nereyi çalıştırır?video izle

Egzersizler için püf noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Side Lateral Raise nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın