Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği

Dambıllarla Omuz Press Hareketi Nasıl Yapılır?

Omuz hareketi - Dumbbell Shoulder Press tekniği

Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği

Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği

Egzersiz Açıklama

Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği yapılışı:

  1. Bench’in kenarına oturulur. Sırt platformu ayarlanarak dik pozisyona getirilen özel Bench’de sırtı tamamen dayamak suretiyle de uygulanabilir. Bu egzersiz omuz kaslarını geliştirme amacıyla yapılır.
  2. Dumbbell’lar avuç içleri karşıya doğru bakacak şekilde sıkıca kavranır ve omuz hizasına getirilir, Omuz hizasından itibaren nefes verilerek yukarıya baş üzerine kadar kaldırılır ve nefes alarak tekrar başlangıç pozisyonuna indirilir.
  3. Hareket devamınca, dumbbell’lar yukarıya kaldırıldığında, ağırlıklar döndürülerek bir rotasyon ile çalışılırsa, omuzların değişik açılardan çalışması sağlanmış olur.
  4. Tavsiye edilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Varyasyonlar: Dumbbell shoulder press‘ten istediğiniz sonucu alamazsanız yerine , arnold dumbbell shoulder press hareketini deneyebilirsiniz. Yukarıdaki linke tıklayarak egzersizin tam olarak anlatımını bulabilirsiniz. Ama yine de biraz bahsedelim. Yine bir sırt dayamalı 90 derece açılı  sehpaya oturun ve her ele birer dambıl alın. Avuç vücuda bakacak şekilde göğüs hizasında tutun. Nefes vererek baş üzerine kaldırırken bilekleri bükün ve eller tam dirsekler düzeldiğinde karşıya baksın.Bu şöyle olmalı serçe parmakları biri birine bakarken kaldırma işlemi sırasında ve sonunda başparmaklar biri birine bakar olsun.

Hareket Analizi

[tablo kimliği = 19 /]

Dumbbell Shoulder Press tekniği Videolar

Geçerli bir adres sağlanmadı.

Çalışan Omuz Kasları

içinaybak: blog.eurostargym.com

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın