Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği

Dambıllarla Omuz Press Hareketi Nasıl Yapılır?

Dumbbell Shoulder Press

 Dumbbell Shoulder Press nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

Omuz hareketi – Dumbbell Shoulder Press tekniği yapılışı:

  1. Bench’in kenarına oturulur. Sırt platformu ayarlanarak dik pozisyona getirilen özel Bench’de sırtı tamamen dayamak suretiyle de uygulanabilir.
  2. Bu egzersiz omuz kaslarını geliştirme amacıyla yapılır.
  3. Dumbbell’lar avuç içleri karşıya doğru bakacak şekilde sıkıca kavranır ve omuz hizasına getirilir,
  4. Omuz hizasından itibaren nefes verilerek yukarıya baş üzerine omuz kaslarını kasarak kadar kaldırılır.
  5. Sonra omuz kasları kontrollü olarak gevşetilir ve  nefes alarak tekrar başlangıç pozisyonuna indirilir.
  6. Hareket devamınca, dumbbell’lar yukarıya kaldırıldığında, ağırlıklar döndürülerek bir rotasyon ile çalışılırsa, omuzların değişik açılardan çalışması sağlanmış olur.
  7. Tavsiye edilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir.
  8. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Varyasyonlar: Dumbbell shoulder press‘ten istediğiniz sonucu alamazsanız yerine , Dumbbell Shoulder Press video izle

Set ve tekrarlar : : Dumbbell shoulder press 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Omuz Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik, itme
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Set Ve Tekrar: 4 set 10 – 12 tekrar
  5. Egzersiz Süresi : 30 saniye (1 set)
  6. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  7. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  8. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5 dak.
  9. Gerekli Ekipmanlar : Dunbbell ve 90 derece Bench
  10. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  11. Yazar Ve Grafikler : Özer Çaylı & 0537 786 55 82

Dumbbell Shoulder Press video izle

Dumbbell Shoulder Press nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın