Leg Curl Machine nasıl yapılır?

Leg Curl Machine  nasıl yapılır?

Leg Curl Machine nasıl yapılır?, nereyi çalıştıır?

Egzersiz Açıklama

  1. Leg Corl denilen özel Makinede uygulanır. Makine Kendinden ağırlıklı (genel olarak)  halat ve makara sistemi ile çalışan , yatma ve topukları takmak için silindir şeklinde platformu olan metal profillidir.
  2. Yerden yüksekliği 60 cm, genişliği 50 cm, çelik mil yüksekliği 150 cm  olan ve daha farklı boyutları da olan makine Arka Bacak Kaslarını çalıştırır.
  3. Yüzükoyun yatış pozisyonunda ayak topuklarına isabet eden özel bobine takılır.
  4. Eller makinenin tutma yerlerinden tutularak bacaklar kalça yönüne doğru bükülür.
  5. Bu bükülme noktasından yine kontrollü olarak başlangıç noktasına dönülür.
  6. Bacaklar yukarı doğru bükülürken nefes verilir yavaşça bırakılırken nefes alınır.

Set ve tekrarlar : Leg Corl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Leg Curl Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuBacak Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan Ekipmanleg curl machineDumbbell ile yapılabilir.
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Leg Curl Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Leg Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın