Leg Adduction (Makinede İç Bacak Çalışmaa)

İç bacak kasları için makinede çalıştırma

 Leg Adduction (Makinede İç Bacak Çalışmaa)

Leg Adduction (Makinede İç Bacak Çalışmaa)

Leg Adduction (Makinede İç Bacak Çalışmaa)

( çalışan kaslar | püf noktaları )

Egzersiz Açıklama

  1. Leg Adduction (Makinede İç Bacak Çalışmaa): Leg Adduction hareketinin uygulaması  ağırlık istasyonunda özel bir aparatla ayak bileğine bağlanan ağırlık plakalarının, dış kısımdan vücuda ve içe doğru, bacağın çekilmesi ile uygulanır. Bu hareket aynı zamanda resimde görülen Adductor denilen bir makinede, her iki bacağı dışarıdan içeriye doğru, bacakları kapatmak ve iç bacak kaslarını sıkıştırmak suretiyle de yapılabilir.
  2. Bacaklar içe doğru itilerek nefes verilir, dışarıya doğru ise nefes alınır. Hareketin çok tekrarlı yapılması iç bacak kaslarının çabuk form kazanmasını sağlar.
  3. Bacak hareketlerine başlamadan mutlaka bacak kaslarını ısıtın . Bacak kaslarında olabilecek sakatlanmaların önüne geçmek için en iyi ısınma yöntemi bisiklete 5 dakika boyunca binerek bacak kaslarını ısıtınız.
  4. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitiirilmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Profili

  1. Ana Kas Grup: Bacak Kasları
  2. İkincil kas (lar): Kalf-Baldır
  3. Egzersiz Türü: Güç
  4. Gerekli Ekipman Leg Adduction
  5. Mekanik: İzolasyon
  6. Kuvvet Tipi: İtme
  7. Experiene Seviye: Başlangıç ve İleri
  8. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  9. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( Eğitmeninize danışınız )
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : M.Özer Çaylı
  12. kaynak: eurostargym.com  [201802-26)

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boşvücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geömenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın