Kolu Dize Dayayarak Pazı Hareketi – Concantration Curl

Kolu Dize Dayayarak Pazı Hareketi - Dumbbell Concantration Curl

Dumbbell Concantration Curl nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Kolu Dize Dayayarak Pazı Hareketi – Dumbbell Concantration Curl , bir sehpa üzerinde kolu dize dayayarak dirsekten itibaren yukarı aşağı hareket ettirerek yapılan egzersizin adıdır.
  2. Dumbbell concantration curl hareketi bir bench ve bir dumbbell ile uygulanır.
  3. Bench’in kenarına oturularak, dumbbell, avuç içi yukarı bakacak şekilde tek el ile kavranır.
  4. Dirsek bacağın iç kısmına yaslanır ve ağırlık, nefes verilerek omuza doğru kaldırılır.
  5. Tekrar nefes alınarak başlangıç pozisyonuna, yavaş ve kontrollü olarak indirilir.
  6. Pazı kasının alt uçlarını şekillendiren ve onu yükselten bir egzersizdir.  Aslında çoğu sporcu tarafından kabul edilmektedir.
  7. Hareket sırasında omuzları ileri ve geri oynatmayın eğer ağırlık fazla ise biraz daha hafif ağırlıklarla yapın ,zorlamak istediğinizde bunu son set yapın ,zorlama tekrarları 4-5 yeterlidir.

Set ve tekrarlar : Dumbbell Concantration Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Concentration Curl Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDumbbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Dumbbell Concantration Curl video izle

Kol Egzersizler için ipuçları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın Pazı ve Arka Kol kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan Pazı ve Arka Kol çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 2 gram olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Dumbbell Concantration Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın