Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeliyim?

Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeliyim?

Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeliyim?

Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeliyim?Öncelikle Kilo Alma takip etmeniz gereken ve ihmale gelmeyecek bir sağlık sorunudur. Vücudunuzdaki değişimleri takip etmek ve günde kaç kalori almak gerektiğini Vücut Kitle İndeksi bölümüne üye olarak önceki VKİ ve şimdiki VKİ durumunuzu karşılaştırabilirsiniz.

Kilo Almak İçin Öneriler : Günde üç öğün mutlaka yemek yiyin . Yemeklerde kalori oranı ve protein oranının yüksek olmasına dikkat edin.

Kilo başına 2 gr protein alın bu şekilde kilo almak daha sağlıklı ve daha kalıcı olur. Örneğin 65 kiloluk birisi günde 130 gr protein almalı ve bunları mutlaka 3 öğüne bilmeli, yani her öğün için 45 gr protein.

Ara öğünlerde mutlaka muz veya süt-yoğurt gibi gıdalar tüktetin.

Gece yatarken süt içilmesi kilo almak için önemlidir.

Mümkünde Haftada 3 gün spor yapılmalı. Vücut geliştirme yapan birisi ayda 3 kilo alması mümkündür.

Kilo Alma Konusunda Önemli Tavsiyeler

  • Ana öğünlerinizde süt ,et , tahıl grubundan birisi ve sebze ve meyve grubundan en az bir besin olmasına dikkat ediniz
  • Günlük alacağınız toplam besinleri 5-6 öğüne bölerek alınız.

Yağlı besinlerden uzak durunuz,Et,süt,yumurta,tavuk,balık gibi gıdaları pişirirken yağ  eklemeyiniz veya yağda kızartarak pişirmeyiniz,yağların hazmı zor olduğu için ve midede uzun süre kaldığı için tokluk hissi verdiği için daha az beslenmenize neden olmaktadır.

  1. Ara öğünlerde Muz, Tost, süt ve sütlü tatlılar veya kuruyemiş gibi gıdalar olmalıdır.
  2. Bal pekmez,kuru incir kuru kayısı ,pestil ve cevizli pestil,dut,siyah kuru üzüm en iyi karbonhidrat kaynağıdır bunları bolca tüketiniz.Bu besinler enerji verir ve minerel-vitamin ihtiyacınızı karşılar.
  3. İçeceklerinizi Protein drink,amino asit drink,süt, ayran veya meyve suyu gibi içecekleri tercih ediniz….
  4. Yemeklerden önce veya yemeklerle birlikte çok su ve meşrubat içerek midenizi doldurmayınız bu tür içecekleri yemeklerden sonraya bırakmanız daha fazla besin tüketmenizi sağlamaktadır…
  5. Kilo başına 2 gr protein tüketiniz ,yani 60 kg biri için bu günlük 120 gr pro
  6. Vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşıladığınızdan emin olmak için bir doktora veya uzmana danışın 6 öğüne bölerek alınız yani her öğünde 20-30 gr protein demektir. Bu da her öğünde 60-100 gr beyaz peynir veya et demektir (kabaca)
  7. Kilo almak için en iyi spor Vücut geliştirme ,k as kalitesi ve kütlesini arttırır.
  8. Stresten uzak durunuz ve günde 8 saat uyumaya gayret ediniz.
Yazan-Özer Çaylı