Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?

Zayıflatan Yiyecekler ve Etkileri

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir? 

Bu  yiyecekler genelde lifli düşük karbonhidratlı, şekeri uzun sürede yükseltip düşüren yani şeker düzenleme etkisi olan kalorisi düşük vitaminli yiyeceklerdir.


Bu besinleri rahatlıkla yiyebilirsiniz.

FASULYE:  Safra kesesinin kasılmasına neden olan hormon, kolesistokinin`i hiç duymamış olabilirsiniz fakat bu hormon en iyi kilo verdirici besinlerden biridir. Bu hazmettirici hormon tabi bir iştah kesicidir. Yüksek lifli fasülyeler ayrıca kolestrol de aşağı çeker.

YUMURTA: Protein deposu yumurtalar sizi uzun süre tok tutar. Hatrı sayılır ilgili fakültelerde yapılan bilimsel araştırmada aynı anda 30 obez ve şişman kadın üzerinde yapılan deneyde düşük kalorili meyve salatası ve 2 dilim tost ile birlikte sütlü omlet tüketen kadınlar, simitle kahvaltı yapan kadınlara oranla gelecek otuz altı saat içinde daha az yemek yedi.

SALATAPenn Devlet Üniversitesi`nde kırk iki kadın üzerinde yürütülen deneye göre düşük kalorili salata tüketenler, istedikleri kadar hamur işi yemeleri serbest bırakılsa dahi çok az yiyebiliyorlar. Bilim adamlarına göre buradaki gizem sizi şişene dek yemekten alı koyan salatanın saflık oranı.

YEŞİL ÇAYKilo verdirici şey kafein değil. Kateçin ismi verilen antioksidanlar yağ yakımını artırıyor

ARMUTOrta büyüklükteki 1 armut sizi tok tutmaya yeter de artar bile. Elma tok tutma konusunda 2. sırada yer alıyor. Her 2 meyvede de kan şekeri oranını düşüren ve öğün arası aparatif şeyler yemenizi önleyen pektin lifi mevcut.

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?

ÇORBABir tabak tavuk çorbası bir parça tavuk kadar doyurucu ve tok tutucu özelliktedir. Oxford Üniversitesi`ndeki bilim adamları en basit çorbanın dahi beyindeki açlık duygusunu tatmin ettiğini ve tokluk hissi uyandırdığını belirtiyor.

YAĞSIZ ETTemel animo asitlerden biri olan ve içinde süt ürünleri, balık ve et kadar protein içren Lösin, daha az yemenize ve tok kalmanıza yardımcı olur.

ZEYTİN YAĞIHam zeytinyağı ile fazla kilolarınızı verebilirsiniz. Zeytinyağı Kalori yakmanızı da kolaylaştırır.

SİRKE:  Mükemmel bir tok tutucudur. İsveç’te yapılan bir araştırmaya göre sirkeye batırılmış ekmek yiyen kişiler, normal ekmek yiyen kişilere göre kendilerini daha tok hissetti.

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?BROKOLİLif ve C vitamini deposu. Ayrıca kilo vermeye yarayan kalsiyum içeriyor. Karaciğere iyi geliyor. Hazma yardımcı oluyor.

NARHormonları dengeliyor. Bu sayede kilonuzu kontrol etmeniz daha kolaylaşıyor. Ayrıca güçlü bir antioksidan.

ACI KIRMIZI BİBERDüzenli olarak acı biber yemeniz size kilo kaybettirir. Japonların yaptığı bir araştırmaya göre kahvaltıda normal kahvaltı yiyecekleri yanında kırmızı biber de yiyen kadınlar öğle yemeğinde normalden daha az yedi.

SALATALIKLif zengini olması sayesinde tokluk hissi veriyor. Ayrıca sağlıklı bir su deposu.

KIRMIZI ÜZÜMDolaşım sistemini temizliyor. İçerdiği lif, vitamin ve mineraller sayesine kolesterolün düşmesine yardımcı oluyor

KİRAZYumuşak bir müshil etkisi yapıyor ve kilo kaybına neden oluyor.

ESMER PİRİNÇB Vitamini deposu olması sayesinde proteinleri, yağları parçalıyor, hazmı kolaylaştırıyor.

YOĞURTYüksek proteinli ve düşük şeker oranlı yoğurttan günde üç defa tüketenler diğerlerine göre çok daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olabilirler.

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?

PEYNİRKilo verme döneminde en büyük düşman olarak gösterilir. Ancak az kalorili kraker üzerine koyduğunuz yine az kalorili  peynir uzun süre tok hissetmenizi sağlar.

TARÇINÖğleden sonra ani şeker düşüşü yaşamamak amacıyla kahvaltıda yulaf ezmesininden sonra tarçın serpmeniz veya tam tahıllı tostta kullanmanız aynı zamanda insülin artışının da önüne geçecektir.

GREYFURT2006 yılında Almanya’da yürütülen bir incelemede her öğünden önce 1/2 greyfurt tüketmek veya günde 3 kez greyfurt suyu içmek kişilerde üç ayda 3 kilodan fazla kaybettirdi.

YULAFTok ve şişkinlik hissi veriyor. Bir kase lapası vücutta üç kase su tutmayı sağlıyor.

ELMAHafif tatlı, bağırsakları harekete geçiriyor.

KARPUZSu ve C vitamini bakımından zengin olan karpuzun bir kasesi veya suyu sadece 80 kaloridir.

SARDALYASardalya bu zamana kadar ki en sağlıklı besindir ve kilo vermek için çok iyi bir ortaktır. Her şeyden önce Sardalya protein yüklü bir besindir ve kan şekerini dengeleme özelliğine sahiptir. Tam ve yenilenmiş bir metabolizmaya sahip olmanızı sağlar.

BALKABAĞIEn iyi kilo verdirebilecek besinler arasındadır. Uzun süre konserve halinde saklanılmış balkabağında yüksek olanda lif vardır ve buna karşılık 40 kalori kadar düşük bir kalori oranına sahiptir. Uzun araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilere göre, lifler insan sağlığı için çok önemlidir ve kilo düzenlenmesinde de büyük yararları bulunur.

YÜKSEK LİFLİ MISIR GEVREĞİ: Araştırmalar kahvaltıda bir kase yiyerek iştahınızı azaltabileceğini gösteriyor.

KURU KAYISIHer zaman yanınızda taşıyıp, istediğiniz her ortamda çekinmeden yiyebileceğiniz yiyeceklerden biri de kuru kayısıdır. Günde 6 adet kayısı yemek hem sindirim ve boşaltım sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur hem de tokluk hissi verir.

YABAN MERSİNİSon dönemlerin popüler yiyeceği yaban mersini hem düşük kalorili hem de sağlıklıdır. Çantanızda taşıyabileceğiniz yaban mersini yemek krizleri için ideal bir atıştırmalık.

SARIMSAK: Sarımsak karaciğeri zehirli maddelerden arındırmanızı sağlayacaktır ve karaciğerinizde rahatlama sonucunda zayıflamanız daha hızlı ve kolay bir hal alacaktır.

CİĞERCiğer vücuda B5 vitamini sağlamaktadır. B5 vitamini yağ yakma kapasitesini arttırıcı özelliğe sahip olduğundan dolayı zayıflama esnasında mutlaka tüketilmesi gereken bir yiyecektir.

KUŞ ÜZÜMÜKuş üzümü içerisinde bulunan konsantre C vitamini zayıflamaya giden yolu kolaylaştırır.

KEFİRYapısındaki bakteri ve mayalarla sahip olduğu probiyotik özelliği sayesinde hazmı kolaylaştırıcı, mide ve pankreas salgılarını artırıcı, barsaklarda da antibakteriyel etkisi bulunmaktadır. Kolesterolü düşürücü, enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemini baskın hale getirici özellikleri kefire artı önem katarken, zayıflama diyetlerine yaptığı destekle de dikkat çekicidir. Fermente bir süt ürünü olan Kefirin light formunu günlük beslenmesinde düzenli olarak tüketenlerin daha başarılı oranlarda yağ kaybettikleri gözlemlenmektedir.

ENGİNAREnginarın Faydaları Nelerdir Nasıl Tüketilmelidir.Enginar papatyagil familyasından mavi-mor renkli çiçekler açan, 50–150 cm boyunda çok senelik otsu bir bitki’dir Güney Avrupa ve Akdeniz çevresinde yetişir.

Kilo Aldırmayan Yiyecekler Gıdalar Hangileridir?

Bu besinleri rahatlıkla yiyebilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın