Karın hareketi | Hanging Leg Raise nasıl yapılır?

Karın hareketi | Hanging Leg Raise nasıl yapılır?

Karın hareketi | Hanging Leg Raise nasıl yapılır?

Karın hareketi | Hanging Leg Raise nasıl yapılır?

Egzersiz Açıklama

Karın hareketi | Hanging Leg Raise yapılışı şöyledir. Hanging leg raise barfiks demirine asılarak dizleri karın bölgesinin bir sağına bir soluna kaldırıp indirmekle yapılan alt karın egzersizidir.

Pull-up machine demirine kollarla omuz genişliği kadar bir açıklıkla tutunulur. Bu durumda bacaklar dizler birbirine bitişik halde her iki tarafa eşit sayılarla, sağa ve sola doğru hareket yapılır. Önce tek bir tarafa belli bir tekrarla daha sonra da aynı tekrar sayısıyla diğer tarafa hareket yapılmalıdır.

Hareket esnasında gövde mümkün olduğunca fazla sallanmamalı ve bel yanları çalıştırılmalıdır. Yeni başlayanlar için oldukça zor bir karın egzersizidir onun için acele etmeden ve sabrederek bir kaç hafta içinde egzersizi tamamen yapacak duruma gelebilirler. Bu arada iyi barfiks çekenler için leg raise egzersizi yapmak çocuk oyuncağıdır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Karın Egzersizleri için püf noktaları

  1. Karın hareketlerine veya karın antrenmanına başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Buda antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir. Antrenmana aç karnına gelin.
  2. Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç yakamayanlar bile zayıfladığını görürsünüz.

Egzersiz Profili

Egzersiz Grubukarın Egzersizi 
Çalışan KaslarKarın Kasları
Alt Karın Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarfiks veya
Leg Raise yapmak için Dip Bench
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym
Egzersizlerle Alakalı Videolar

Çalışan karın kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın