Incline Ez-Bar Triceps Extension nasıl yapılır? Nereyi Çalıştırır?

Incline Ez-Bar Triceps Extension nasıl yapılır? Nereyi Çalıştırır?Incline Ez-Bar Triceps Extension nasıl yapılır?

Bu derste Incline Ez-Bar Triceps Extension nasıl yapılır? anlatıyoruz. Incline Ez-Bar Triceps Extension egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin. Benzer hareket dumbbell triceps extensşon nasıl yapılır? adlı makaleye bakın.

Egzersiz açıklaması

  1. Ez-Barbell alın ve 35 derece eğimli üst göğüs sehpasına sırt üstü yatın.
  2. Halteri başın üzerine kaldırın ve kollarınızı düzeltin.
  3. Halterin ortadaki ilk eğik kısmından avuçlar karşıya bakacak şekilde kavrayın.
  4. Kolları düzeltin ve yere dik olarak tutun. Şimdi Incline Ez-Bar Triceps Extension  yapmaya hazırsınız.
  5. Nefes alın ve kolları kırarak başın arkasına doğru yavaşça indirin.
  6. Burada 1 saniye bekleyin.
  7. Sonra nefes verirken yavaşça baş üzerine kadar kaldırın ve kolları düzeltin.
  8. Size söylenen tekrarlara devam edin ve seti bitirin.
  9. 4 veya 5 set yapın.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz GrubuArka Kol Egzersizi 
Çalışan KaslarArka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanEz-Barbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün1 veya 2 Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Incline Ez-Bar Triceps Extension Video İzle

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Incline Ez-Bar Triceps Extension Nereyi Çalıştırır?

Arka Kol Kaslarına Genel Bakış

KaslarAçıklama
Triceps brachii :triseps brakiinsan vücudundaki üst kolun büyük bir kasıdır. Triseps, omuz ve dirsek arasındaki humerus (üst kolun ana kemiği) boyunca uzanır. Pazı ile birlikte, önkolun uzatılmasını ve geri çekilmesini sağlar. Triseps kasıldığında, önkol uzanır ve dirsek düzleşir; triseps gevşer ve pazı bükülürse, önkol geri çekilir ve dirsek bükülür. Triseps ayrıca humerusun üstündeki omuz eklemini stabilize etmeye yarar. Omuz, vücuttaki herhangi bir eklemin en büyük hareket aralığına sahiptir ve birçok yöne dönme ve dönme yeteneğine sahiptir. Bununla birlikte, bu hareketlilik omzun nispeten kararsız bir eklem olduğu ve trisepslerin stabilize edilmesinde önemli bir rol oynadığı anlamına gelir. Trisepslerin distal kısımları, önkol uzandığında dirsek ekleminin kapsülünün geri çekilmesinde de rol oynar, böylece dirsek ekleminin başarıyla düzeltilmesine izin verir. Kas, oksijen ve besin maddeleri ilederin brakiyal arter . Ayrıca radyal sinirin dört dalı tarafından innerve edilir. Hem arter hem de sinir trisepslerin ötesinde alt önkolda devam eder.