Hyperextensions nasıl yapılır?

Hyperextensions nasıl yapılır?

Hyperextensions nasıl yapılır? nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Hyperext eensions (Back Extensions) nasıl yapılır?: Bir Hyperextension bench sehpasında vücut belden kırılarak aşağı doğru indirilip kaldırmasıyla yapılan bel egzersizidir.
  2. Bu hareket için özel geliştirilmiş cihaz üzerine ayak platformuna ayaklar takılarak, gövde belden itibaren boşta kalacak şekilde uzanılır.
  3. Eller göğüs üzerinde veya ensede kenetlenmiş durumdadır. Başlangıç durumu olarak gövde yere paraleldir.
  4. Harekete başlarken nefes alınır ve aşağıya doğru gövde bükülerek, yavaşça ve kontrollü olarak indirilir.
  5. Başlangıç durumuna dönerken nefes verilir ve harekete devam edilir. Sırt kaslarının çalıştığından emin olun.
  6. Hareket boyunca dikkat edilmesi gereken husus; omurgaya zarar vermemek için çok kontrollü ve yavaş hareket etmektir

Set ve tekrarlar : Hyperextension  4 set ve maksimum tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hyper Extensions Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuSırt Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Bel kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan Ekipman Hyper Extensions Bench
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün Bir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Hyper Extension Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Karın hareketlerine veya karın antrenmanına başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Bu da antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir. Antrenmana aç karnına gelin.

Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç yakamayanlar  bile zayıfladığını görürsünüz.

Hyperextensions Bench nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın