Hyper Extensions (Sehpada Bel Çalıştırma)

Hyper Extensions nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Hyper Extensions (Sehpada Bel Çalıştırma):  Hyperextensions  bench  denilen sehpada yüzüstü yatarak uygulanır ve hareket bel kaslarını çalıştırır.
  2. Benche ayaklar dayama kollarına topuklar yerleştirilir ve el tutamaçları yardımıyla kalçalarda sehpa üzerine yerleştirilir.
  3. Eller ensede birleştirilir ve belden öne doğru eğerek gövde öne doğru eğilir.
  4. Sonra gövde yukarı doğru kaldırarak bacaklarla düz konuma getirilir.
  5. Bu şekilde bir tekrar tamamlanır ve verilen tekrarlara devam edilir..
  6. Benzer hareket barbell deadlift nasıl yapılır? adlı makaleyi okuyun.

Set ve tekrarlar : Hyper Extensions 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hyper Extensions Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuSırt Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Bel kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan Ekipman Hyper Extensions Bench
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Hyper Extensions video izle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Hyper Extensions nereyi çalıştırır?

Hyper Extension sırt kasları, bel kasları ve arka bacak kaslarını çalıştırır.

Yazan: Özer Çaylı

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın