Hyper Extension Bel Egzersizi Nasıl Yapılır

Hyper Extension nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Hyper Extension Bel EgzersiziNasıl Yapılır Resimli Anlatım ; Hyperxtension denilen bench’te yapılır.
  2. Yüzüstü yatılarak ayak topuğu ayak bölümünde bulunan takma kolunun altına yerleştirir,
  3. Kasıktan itibaren vücudun üst kısmı boştadır.Kollar göğüs hizasında  kenetlenir ve hareket boyunca böyle kalır.
  4. Nefes alarak öne doğru vücudun eğilebildiği kadar eğilin.
  5. Sonra sırt ve bek kasları yardımı ile nefes vererek vücudu düzeltin, hatta bel çukur ve göğüs ileride olana kadar düzeltin.
  6. Genelde bu hareket 4 set ve maksimum tekrar ( ne kadar yapabilirsen) yapılır.
  7. Yinede yeni başlayanlar 1 hafta alıştırma yaptıktan sonra maksimum tekrara geçmelidir.

Set ve tekrarlar : Hyper Extension  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Alternatif Hareket: BarbellDeadlift Bel Egzersizi

Hyper Extensions Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuSırt Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Bel kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan Ekipman Hyper Extensions Bench
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Hyper Extension Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları
  1. Karın hareketlerine veya karın antrenmanına başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Buda antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir.
  2. Antrenmana aç karnına gelin.Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç yakamayanlar bile zayıfladığını görürsünüz.

Hyper Extension Bel Egzersizi Nereyi Çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın