Hammer Pulldowns (Makinede Karna Çekiş)

Makinede Orurarak Çekiş - Sırt Egzersizi

Hammer Pulldowns (Makinede Karna Çekiş)

Hammer Pulldowns (Makinede Karna Çekiş)

Hammer Pulldowns (Makinede Karna Çekiş) nasıl yapılır?.

Egzersiz Açıklama

Sırt hareketi – Hammer Pulldowns nasıl yapılır?

Hareket özel yapılmış puldown makinesiyle yapılır. Makine kendinden ağırlıklı olup ağırlık takılabilen var. Şayet salonda varsa ağırlık takılabilen makineyi tercih edin. Makinenin oturma ve sır dayama platformu olup makara ve halat sistemiyle çalışır.

Hareket platformuna  oturularak el tutamaçlarından tutularak makinenin kolunun vücuda çekilip bırakılmasıyla yapılan harekettir.

Makine oturma platformuna oturup sırtımızı yaslıyoruz. Nefes  vererek göğüs yanlarına kadar vücuda doğru çekilir ve nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna dönülür.

Hareket boyunca uygulama tekniği ritmli  olmalıdır ne çok hızlı ne çok yavaş.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Hareket analizi

  1. Ana hedef: Sırt Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Row Pulldown Machine
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. Ekleyen : Fitness Hareketleri
Egzersizlerle Alakalı Videolar

Hammer Pulldowns (Makinede Karna Çekiş) Video

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın