Halatla Yukarıdan V-Bar Çekiş – Close Grip Lat Pulldowns

Close Grip Lat Pulldowns nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Sırt Hareketi Halatla Yukarıdan V-Bar Çekiş Resimli – Close Grip Lat Pulldowns Türkçe açıklama.
    Bu hareket Lat pulldown machine denilen ve halatla çalışan genelde üzerinde kendinden ağırlığı olan,oturma ve dizleri dayama pedi olan sırt geliştirme için dizayn edilmiş makinede yapılır.
  2. Halat ucunda bir çengel vardır buraya çeşitli kulplar takılabilir.Biz buraya V-Bar denilen avuç içi birbirine bakacak şekilde dizayn edilmiş kulpu olan 20 santim açıklıktaki bar ile yapacağız.
  3. V-Bar takılı halatın tutamaçlarından tutup platforma oturuyor ve dizlerimizi platformun altına yerleştiriyoruz.
  4. Vücut pozisyonu olarak sırt dik ,bel hafif çukur ve göğüs ileridedir.
  5. Uygun ağırlık takılmış olan halatı yavaşça yukarıdan nefes vererek göğüs üstüne kadar çekiyoruz ve yine yavaşça nefes alarak halatı yukarıya kontrollü olarak bırakıyoruz bu bir tekrar oluyor ve tekrarlara devam ediyoruz.
  6. Dar çekiş lat pulldown hareketini düz bar ile yapabiliriz .Düz bar eller arasındaki mesafe 20 cm olarak tutulur ve çekiş ,vücut pozisyonu aynıdır ve yine göğüs kaslarının üzerine doğru çekilir.
  7. El mesafesini vücudunuzun çalışmasına göre biraz açık veya biraz kapalı ayarlayabilirsiniz.

Hareket : Close Grip Lat Pulldowns 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanLat PulldownCable Cross Over Machine ile yapılabilir
Set ve tekrar :4 x 10- 12 ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Close Grip Lat Pulldowns Video

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Close Grip Lat Pulldowns nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın