Ez-Barbell Preacher Curl (Eğik Sehpada Ez-Bar Pazı)

Halterle Skott Curl Nasıl Yapılır?

Ez-Barbell Preacher Curl nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Ez Bar Preacher Curl Hareket Tekniği Yapılışı. Preacher curl bench denen sehpada oturarak ez-bar’un dar eğimlerinden tutulur. Sehpa öne doğru eğimli, oturma ve kol dahama platformu olan , ön kısmında 2 adet çengelli ayağı var ve bu ayaklar halteri üzerine koymak için yapılmıştır.
  2. Nefes vererek ve kolları yukarı doğru pazı kaslarını kasarak  göğüs hizasına kadar kaldırılır.
  3. Sonra kontrollü olarak pazı kaslarını gevşetin ve nefes vererek yavaşça dirsekler düzelinceye kadar indirilir.
  4. Uygulama sırasında omuzlar öne doğru hareket etmemelidir ve dirsekler yukarı -aşağı ve sağa -sola oynamamalıdır.Set ve tekrarı eğitmene danışarak yaparsanız daha faydalı olur…
  5. Hareket sırasında ve sonrasında pazı kaslarının çalıştığından emin olmalısınız.

Set ve tekrarlar : Ez-Barbell Preacher Curl  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Preacher Curls Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell , Dymbbell, Ez-Barbell gibi aletlerHalatlı makine, Mekanik kol makinesi gibi makineler
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Ez-Barbell Preacher Curl Video İzle

Pazı Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan pazı ve arka kol çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Ez-Barbell Preacher Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın