Ez Barbell Curl Biceps Hareketi Nasıl Yapılır

Ez-Barbell (Kırık Bar İle Pazu Egzersizi)

Ez Barbell Curl Biceps nasıl yapılır?Barbell Biceps Curl Egzersiz Tekniği

Ez Barbell Curl Biceps Hareketi Nasıl Yapılır

Egzersiz Açıklama

  1. Ez Barbell Curl Biceps Hareketi yapılışı : Ayakta duruş pozisyonunda ez-babell  geniş eğik kısımlarından tutulur.
  2. Ayak açıklığı 30 cm kadar ve bir ayak hafif önde aynı ayağın diz biraz kırıktır.
  3. Nefes vererek bar göğüs hizasını biraz geçene kadar kaldırılır ve derince bir nefes alarak kollar yavaşça düzelinceye kadar indirilir.
  4. İkinci tekrar için ez-barbell göğüs hizasına doğru kaldırılır ve tekrar indirilir, tekrarlara bu şekilde egzersizi çalışarak devam edilir.
  5. Hareket boyunca dirsekler vücudun yanında durmalı , dirsekler vücuttan ayrılmamalı, dirsekler ileri geri çok fazla hareket etmemelidir.

Set ve tekrarlar : Ez Barbell Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

[table id=10 /}

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın. Bu şekilde çalışarak kollarınız çok daha çabuk gelişir.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Ez Barbell Biceps Curl Nereyi Çalıştırır?

Barbell Curl Biceps Vide İzle

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın