Ez Barbell Curl Biceps Hareketi Nasıl Yapılır Resimli

Ez Barbell Biceps Curl nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Ez Barbell Curl Biceps Hareketi Nasıl Yapılır Resimli Anlatım ve Türkçe Açıklama. Ez-Barbell Curl ( eğik halterle pazı egzersizi ) yapılışı:
  2. Ayakta dik duruş pozisyonunda Ez-Barbell avuçlar yukarı bakacak şekilde kavranır.
  3. Dirsekleri oynatmadan göğüs hizasına kadar nefes vererek kaldırılır,nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna kadar indirilmelidir ve vücutla temas etmeden tekrar 2. sine devam edilir.
  4. Hareketi yaparken vücut ileri geri oynatılmamalıdır.Ayak arası yeteri kadar açılmalıdır örneğin. 20 cm kadar olabilir.
  5. Önemli:Hareketi yaparken vücut dik olmalıdır,yukarı kaldırırken nefes vermeli aşağı indirirken nefes almalıdır.
  6. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur , verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir.
  7. Eğer bir duvara veya bir makineye sırt üstü dayanarak yaparsanız hareket çok daha etkili olur.

Set ve tekrarlar :  Ez-Barbell Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti
  1. Ana hedef: Pazı Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi :Yeni , Orta ve İleri
  4. Set Ve Tekrar: 4 set 10 – 12 tekrar
  5. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  6. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  7. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  8. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5 dak.
  9. Gerekli Ekipmanlar : Ez-Barbell – eğik halter
  10. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  11. Yazar Ve Grafikler : Özer Çaylı & 0537 786 55 82

Ez Barbell Curl Biceps Hareketi Video İzle

Kol Egzersizler için ipuçları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın Pazı ve Arka Kol kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan Pazı ve Arka Kol çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 2 gram olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Ez Barbell Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın