EZ Bar Curls hareketi nasıl yapılır?

Eğik Halter ile ayakta pazu egzersizi

EZ Bar Curls hareketi nasıl yapılır?

EZ Bar Curls nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. EZ Bar Curls hareketi nasıl yapılır?  : Ayakta duruş pozisyonunda EZ Bar avuçlar yukarı bakacak şekilde kavranır.
  2. Dirsekleri oynatmadan göğüs hizasına kadar nefes vererek kaldırılır,nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna indirilmelidir.benzer hareket barbell biceps curl.
  3. Ez Bar Curl Hareketi yaparken vücut ileri geri oynatılmamalıdır.  Bir ayak hafif öne doğru çıkarın ve dizi hafifçe kırın böylece hareketi daha  sağlam yaparsınız.
  4. Önemli:Hareketi yaparken vücut dik olmalıdır, yukarı kaldırırken nefes vermeli aşağı indirirken nefes almalıdır.
  5. Set ve Tekrar:4 set ve 10 – 12 tekrar (Öneri)

Set ve tekrarlar : EZ Bar Curls  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Pazı hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Pazı kasları
  3. Egzersiz Tipi: Pazı egzersizi-  Biceps
  4. Eğitim Seviyesi: Orta – İleri
  5. Set ve tekrar : 4 x 10-15 (eğitmene sorunuz)
  6. Kuvvet Tipi: Çekme –
  7. Egzersiz Türü : Güç, birleşik
  8. Haftalık Gün: 1 – 2 gün
  9. Donanım Gerekli: EZ Barbell
  10. Hedef Cinsiyet: Eerkek ve Kadın
  11. Yazar:M.Özer Çaylı
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Ez-Barbell Curl Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kiko başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140gr protein tüketmelidir (bu vücutcular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

EZ Bar Curls nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın