Ez Bar Curl Biceps Egzersizi Nasıl Yapılır

Ez-Bar Biceps Curl nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?.

Egzersiz Açıklaması

  1. Ez Bar Curl Biceps Egzersizi Nasıl Yapılır; Ayakta duruş pozisyonunda EZ Bar avuçlar yukarı bakacak şekilde kavranır. En iyi pazı egzersizlerinden biridir.
  2. Dirsekleri oynatmadan göğüs hizasına kadar pazı kaslarını kasarak nefes vererek kaldırılır,
  3. Sonra kontrollü olarak pazı kaslarını gevşetin nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna indirilmelidir.
  4. Hareketi yaparken vücut ileri geri oynatılmamalıdır.Ayak arası yeteri kadar açılmalıdır örneğin. 20 cm kadar.
  5. Dikkat etmeniz gereken noktalar : Hareketi yaparken vücut dik olmalıdır,yukarı kaldırırken nefes vermeli aşağı indirirken nefes almalıdır.
  6. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur , verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Set ve tekrarlar : Ez Bar Curls 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özet

  1. Ana Hedef: Pazu Geliştirme Egzersizi
  2. Egzersiz Tipi: Çekme
  3. Eğitim Seviyesi: Orta – İleri
  4. Haftalık Gün: 1
  5. Donanım Gerekli: EZ Barbell
  6. Hedef Cinsiyet: Erkek ve Kadın
  7. Set arası dinlenme: setler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( eğitmene  danışınız )
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar:M.Özer Çaylı

Ez Bar Curl Biceps Video İzle

Hatırlatma

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

  1. Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.
  2. Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).
  3. Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Ez Bar Curl nereyi çalıştırır?

Çalışan Kaslar

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın