Eşek Kalfı Hareketi – Donkey Calf Raises

Donkey Calf Raises

Eşek Kalfı Hareketi – Donkey Calf Raises Açıklaması

Donkey Calf Raises

Eşek Kalfı Hareketi & Donkey Calf Raises . Baldır kaslarını geliştiren ve çalıştıran egzersiz bacak programına eklenir ve haftada 1 veya 2 gün çalışılmalıdır. Aslında baldır kasları için en favori harekettir. Büyük vücutçuların vazgeçilmez hareketidir.

Gövde yere paralel olarak eğilip yapılır . Bu da  baldır kaslarının iyice gerilmesini sağlar. Kısa sürede büyük baldır kaslarına sahip olursunuz. İlk başladığınızda sırtınıza oturan kişinin hafif olması gerekir. Aksi taktirde hareketi yapmakta zorluk çekersiniz. Ama zamanla mutlaka daha ağır olanlarla yapın. Hatta sırtınıza oturanın eline birer dambıl alarak yapacağınız zamanlar olacaktır.

Ayaklar 20 cm aralıkta 10 cm Yüksekte bir yere parmak uçları konarak başlanır ve belden eğilerek sağlam bir yerden tutulur. Sırtımıza 50-55 kg lık bir kişi oturtulup topuklar yukarı doğru kaldırılı ve yavaşça başlangıç pozisyonundan 5 cm aşağı inecek şekilde hareket bitirilir.Yukarı iterken nefes alınır aşağı doğru nefes verilir.

Hareket : 4 set ve 15-20 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Profili

  1. Kalf Baldır
  2. Yok
  3. Güç
  4. Yok
  5. Yok
  6. İtme
  7. Başlangıç ve İleri
  8. Yazan: Özer Çaylı
  9. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Donkey Calf Raises-Eşek Kalfı Bideo İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl harektini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arkabacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Çalışan Bacak Kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın