En İyi 3 Tane Kalf – Baldır Egzersizi

En İyi 3 Tane Kalf – Baldır Egzersizi

En İyi 3 Tane Kalf – Baldır Egzersizi.

Egzersiz Açıklama (egzersiz video | çalışan kaslar | program analizi)

En İyi 3 Tane Kalf – Baldır Egzersizi , baldır kasları zor gelişen kaslardır , çalışma yaparken diğer kaslardan farklı çalışmak gerekir, genelde çok tekrarlı ve haftada 3-4 gün çalışmayla baldır kasları oldukça başarılı gelişim sağlamaktadır.

Baldır Programı Hareketleri

1-  Standing Calf Raise

Standing Calf Raise şöyle yapılır; Calf machine denilen ve özel olarak dizayn edilmiş makinede yapılır. Makinenin ayak basma yeri yerden 10 cm yüksektedir ve omuzlara yerleşmesi için 2 adet kolu vardır. Genelde kendinden ağırlıklı olan makinenin ağırlık takılabilen modelleri vardır. Salonunuzda varsa ağırlık takılabilen modelini tercih edin.

Ayak parmak uçlarını makinenin yerden 10 cm yukarıda olan bölümün formuna yerleştirip omuzları iki adet kolun ortasından geçecek şekilde yerleştirip vücudu dik tutuyoruz. Nefes vererek parmak uçlarından vücudu yukarıya itiyoruz ve tam uç noktadan yavaşça baldır kaslarını gevşeterek topukları inebilecek son noktaya kadar indiriyoruz.

2- Seated Calg Raise

Seated calf raise : Hareket için bir adet bench sehpası barbell ve step tahtası gereklidir.

Ayak parmaklarını step tahtasının kenarına 5 cm kadar koyuyoruz.

Topuklarımızı aşağı doğru nefes alarak yavaşça inebileceği yere kadar indirip ve nefes vererek yavaşça parmak uçlarına basarak en yukarı noktaya kadar kaldırıyoruz hareketi 5 set ve 20 tekrar yapınız.

3- Leg Press Calf Raise

Hareket leg press makinesinde veya bu makinenin ayak basma yerine benzer platformda yapılır.

Makinenin oturağına yerleşip ayağımızla platformu itip ayak uçları platformda topuklar boşta olacak şekilde yavaşça parmak uçlarını ileri itiyoruz ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.

Hareketi yaparken dikkatli olunmalıdır parmakların kaymamasına dikkat edin aksi taktirde makinenin kayması sonucu yaralanma olabilir.

Program Analizi
  1. Hareket Grubu : Kalf Programı hareketleri
  2. Çalışan Kaslar : Baldır  kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : , Orta , İleri
  5. Ekipman : leg press, calf machine, seated calf machine
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set arası dinlenme : 30 sn.
  9. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( Eğitmeninize danışınız )
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : Özer Çaylı
  12. kaynak: eurostargym.com tel: 0537 786 55 82


Egzersizlerle Alakalı Videolar

En İyi 3 Tane Kalf – Baldır Egzersizi. Video


Çalışan Baldır Kasları Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın