Dumbbell Ve Barbell Shrugs Nasıl Yapılır?

Dumbbell ShrugsBarbell Shrugs

Dumbbell Ve Barbell Shrugs Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

Dumbbell Ve Barbell Shrugs Nasıl Yapılır?: her iki kolu trapez kaslarını sıkarak yukarıya ve aşağıya hareket sonucu boyun(trapez) kaslarını  ve omuz kaslarını çalıştırma egzersizidir.

Egzersiz Açıklaması

Dumbbell Shrugs

Her iki ele, avuç içleri vücuda bakacak şekilde alınan dumbbell’larla, bacakların yanlarından itibaren, omuzlar, hafifçe ve kontrollü olarak, önden arkaya veya arkadan öne doğru dairesel olarak hareket ettirilerek uygulanır.

Hareket boyunca dikkat edilecek husus; hareketi tümüyle yavaş ve kontrollü olarak uygulamaktır. Bu hareket normal tutuşla önde veya kalça arkasında tutulan barbell’la da yine dairesel hareketle uygulanır ve Barbell Shrug adını alır.

Hareketi yaparhen omuzları yukarı aşağı kaldırıp indirerek yapabiliriz , önemli olan şey hareketi çok yavaş yapmamızdır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Barbell Shrugs

Barbelli avuç içleri vücuda bakacak şekilde alınır , bacakların önünde itibaren, omuzlar, hafifçe ve kontrollü olarak, önden arkaya veya arkadan öne doğru dairesel olarak hareket ettirilerek uygulanır.

Hareketi yaparhen omuzları yukarı aşağı kaldırıp indirerek yapabiliriz önemli olan şey hareketi çok yavaş yapmamızdır.

Hareketi uygularken dikkat edilecek husus; hareketi tümüyle yavaş ve kontrollü olarak uygulamaktır. Bu hareket normal tutuşla önde veya kalça arkasında tutulan barbell’la da yine dairesel hareketle uygulanır ve Barbell Shrug adını alır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu : Boyun Hareketi , Trapez Hareketi, Omuz Hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Trapezus , shoulders , delts
  3. Cinsiyet : Erkek
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : barbell , dumbbell
  6. Kuvvet Tipi: Çekme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set arası dinlenme : 30 sn.
  9. Set ve tekrar : 4 x 15-20 > eğitmene danışın
  10. Haftalık çalışma : 1-2 gün
  11. Yazar : Özer Çaylı&ekibi
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Dumbbell Ve Barbell Shrugs video izle

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Dumbbell Ve Barbell Shrugs nereyi çalıştırır?

Dumbbell Ve Barbell Shrugs Nasıl Yapılır? bitti……

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın